eur:
392.91
usd:
366.45
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin
A BKK-BKV 60-as számú vonalán közlekedő Budapesti Fogaskerekű Vasút egyik szerelvénye megérkezik a Széchenyi-hegyi végállomására miután átgördült egy közúti felüljáró alatt. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Már a térképen sincs rajta, fura mondatok a fogaskerekű ügyében

Sosem állt szándékukban a fogaskerekű leállítása - mondta Kiss Ambrus annak az előterjesztésnek az apropóján, amely azt kéri, hogy indítsák újra Budapest ikonikus közlekedési eszközét.

A jövő szerdai ülésen tárgyalja a fővárosi közgyűlés Pokorni Zoltán azon előterjesztését, amelyben azt kéri a fideszes polgármester, hogy a vágány korszerűsítési munkálatainak befejezését követően indítsák újra a fogaskerekűt.

Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk, november 11-én az energia- és gazdasági válságra hivatkozva "téli szünetet" rendeltek el a "fogas" számára.

A járat ideiglenes szüneteltetéséről a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. döntött.

A leállást korábban a fenntartó a kötelező rekonstrukció mellett azzal indokolta, hogy rendkívül alacsony a fogas kihasználtsága, ideiglenes leállításával pedig több mint

120 millió forintot spórolhat Budapest.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület viszont kitart amellett, hogy a Karácsony Gergelyék meg akarják szüntetni a fogaskerekűt. Még a napokban is arról posztoltak, hogy "a fővárosi politikusok, mindegyik oldalról, cinkosan hallgatnak".

Azt is állítják, hogy Karácsony Gergely nem is kért forrást a fogaskerekű fejlesztési projektjéhez.

Az Index viszont arról ír, hogy Kiss Ambrus azt mondta: sosem állt szándékukban a leállítása, és azt ígérte, hogy lobbizni fognak annak érdekében, hogy erre legyen uniós (IKOP és RRF) forrás.

Az ugyanakkor nem teljesen világos, hogy kinél lobbiznak majd. A főpolgármester-helyettes szerint ugyanis nem a kormánynál kell ezt megtenniük, miközben épp a magyar kormány nyújtja be az RRF-források elnyeréséhez a projektlistát az Európai Bizottsághoz.

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Paks II.-vezér: változhat a kulcsrakész ár, a kínaiak is megjelenhetnek a beruházás körül

Paks II.-vezér: változhat a kulcsrakész ár, a kínaiak is megjelenhetnek a beruházás körül

A 12,5 milliárd eurós kulcsrakész ár "továbbra is érvényben van" az orosz fővállalkozóval, de "ha a nyugat-európai atomerőmű építkezésekre nézek, akkor a tervezett költségeket még soha, sehol nem tudták tartani, ezért felelőtlenség lenne most többet mondanom" – jelentette ki a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Jákli Gergely. A Paks II. Zrt. vezérigazgatója utalt rá, hogy a paksihoz hasonlóan a legtöbb erőmű építés "ilyen kulcsrakész szerződésben valósul meg, ennek ellenére folyamatosan drágulnak"; igaz hozzátette: "a Paks II. esetében nem kapkodnék, nem spekulálnék erre". Elárulta: "folyamatban van a kivitelezési szerződés egyes pontjainak a felülvizsgálata és módosítása", és konstruktívak a tárgyalások az oroszokkal, akárcsak az Európai Bizottsággal; munkaszervezési és egyéb tapasztalatok miatt pedig akár a kínaiak is megjelenhetnek a projekt körül. Azt vázolta: "rövid távon megoldódhat" az irányítástechnika körüli, a német kormány blokkolásából adódó helyzet, és leszögezte: se a projektet, se az orosz hitelszerződést nem szankcionálja semmi, illetve az orosz fővállalkozó is ki tudja fizetni a beszállítókat. Hangsúlyozta: a Paks I.-nél nem történt semmilyen elmozdulás a mellette kiásott új gödör miatt, és a megépített résfal csökkenti ennek a jövőbeli kockázatát. A Duna vízhozamával és a hűtővízzel kapcsolatos aggodalmakat műszakilag kezelhetőnek mondta, a Paks I. és Paks II. párhuzamos működésének brüsszeli engedélyezése kapcsán pedig bizakodását érzékeltette. Azt is rögzítette: "lesz első betonöntés év végéig", és a két új blokk "a 2030-as évek elején" már termelni fog. A minapi interjú során Paks II. gigantikus gödrében is jártunk, ahol óriási gépeket láttunk, a megörökített fényképeket ebben a különleges képgalériában mutatjuk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×