A sörgyártó világmárkák ma már globálisan árulják a különböző országokból származó italokat. Sok helyen akár öt kontinens söreiből lehet választani, azonban vannak helyek, ahol továbbra is szigorúan ragaszkodnak a hazaihoz.
A Statista globális fogyasztói felmérése kiderítette, hogy
Németországban volt a legmagasabb (52 százalék) azok aránya, akik egyértelműen a hazai sört preferálják.
A német válaszadók mindössze 5 százaléka kedvelte jobban az importsört, és 26 százalékuk egyaránt fogyasztott hazai és külföldi italokat.
Ezzel szemben egy másik jelentős sörfogyasztó országban, az Egyesült Királyságban egész másként alakultak az adatok.
A szigetország válaszadóinak mindössze 16 százaléka választotta egyértelműen a hazai sört,
de ugyanekkora arányban preferálták az importot. 41 százalék pedig mindkettővel elégedett volt.
A két szélsőség között található például Mexikó és az Egyesült Államok. Előbbi esetében 41, míg utóbbinál 30 százalékos volt a hazai gyártmányú sörök preferenciája. Mexikó esete viszont azért érdekes, mert itt is csupán 5 százalék mondta azt, hogy inkább választja az importot, mint a hazait, ami megegyezett a német adattal.
A mexikóiak azonban a sör területén nyitottabbak, mint a németek,
ugyanis a közép-amerikai állam fogyasztóinak közel fele (47 százalék) egyenrangúnak értékelte a hazai és a külföldi söröket.