Kiderült, hogy melyik országban ragaszkodnak leginkább a hazai sörhöz

With craft beer on the road to success FOOD brewing BEER FOOD AND DRINK brewery ruegen ecklenburg-Western Pomerania
Isabelle Scharff, worker at the Insel-Brauerei (lt. island brewery) presenting a glass of 'Ueberseehopfen' beer in the warehouse sales room at the Insel-Brauerei in Rambin on the German island of Ruegen, Germany, 13 December 2016. The island brewery relies on the international craft beer trend that spread to Europe from the US about ten years ago and has now also arrived in Germany. Photo: Stefan Sauer/dpa-Zentralbild/dpa
Vágólapra másolva!
Ahogy a világ az elmúlt évtizedekben egyre inkább globalizálódott, úgy változtak az emberek sörfogyasztási szokásai is. Ma már a világmárkák a bolygó számos pontján értékesítik a különböző országok söreit. Vannak azonban területek, ahol továbbra is ragaszkodnak a hazaihoz.
Vágólapra másolva!

A sörgyártó világmárkák ma már globálisan árulják a különböző országokból származó italokat. Sok helyen akár öt kontinens söreiből lehet választani, azonban vannak helyek, ahol továbbra is szigorúan ragaszkodnak a hazaihoz.

A Statista globális fogyasztói felmérése kiderítette, hogy

Németországban volt a legmagasabb (52 százalék) azok aránya, akik egyértelműen a hazai sört preferálják.

A német válaszadók mindössze 5 százaléka kedvelte jobban az importsört, és 26 százalékuk egyaránt fogyasztott hazai és külföldi italokat.

Sörfogyasztási preferenciák az egyes országokban (hazai, import, mindkettő) Forrás: Statista

Ezzel szemben egy másik jelentős sörfogyasztó országban, az Egyesült Királyságban egész másként alakultak az adatok.

A szigetország válaszadóinak mindössze 16 százaléka választotta egyértelműen a hazai sört,

de ugyanekkora arányban preferálták az importot. 41 százalék pedig mindkettővel elégedett volt.

A két szélsőség között található például Mexikó és az Egyesült Államok. Előbbi esetében 41, míg utóbbinál 30 százalékos volt a hazai gyártmányú sörök preferenciája. Mexikó esete viszont azért érdekes, mert itt is csupán 5 százalék mondta azt, hogy inkább választja az importot, mint a hazait, ami megegyezett a német adattal.

A mexikóiak azonban a sör területén nyitottabbak, mint a németek,

ugyanis a közép-amerikai állam fogyasztóinak közel fele (47 százalék) egyenrangúnak értékelte a hazai és a külföldi söröket.