Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kitart a kisautók mellett a Fiat
A Fiat elkötelezett a kisautók fejlesztése és gyártása mellett, annak ellenére, hogy más márkák fokozatosan elhagyják a szegmenst – osztotta meg Olivier François, az olasz vállalat vezérigazgatója.
Az elektrifikáció elején járó Fiat a következő öt évben öt új modellt fog bevezetni kínálatába. Nyilvánosságra került információk szerint ezek közül az első típus, ami egy kisméretű hatchback lesz, jövőre érkezik a kereskedésekbe. Alapját a Stellantis CMP padlólemeze fogja képezni, amire a Peugeot e-208 és az Opel Corsa-e is épül.
A Fiat annak ellenére tartja magát az alacsony méretkategóriájú járművekhez, hogy más gyártók elhagyják a piaci szegmenst, mivel az új környezetvédelmi előírások és az elektromos hajtások költségei ellehetetlenítik a megfizethető modellek készítését. A Ford nemrég jelentette be, hogy a tervezettnél is korábban, már 2023 nyarán leállítja a Fiesta gyártását, a Volkswagen pedig a Polót vezetheti ki kínálatából.
François ennek ellenére nem mondana le a kisautókról, épp ellenkezőleg. „Amire elsődlegesen fókuszálunk az az A-, B-, és C-kategóriájú autók készítése a megfelelő erőforrással, karosszériával és technológiával” – fogalmazott.
Jól jön a riválisok elkaszálása
„A tény, hogy nincs az utunkban a Fiesta vagy a Polo, egyszerűen fantasztikus, mert ez az (a szegmens) ahova valójában tartozunk… 2013 óta nem készítettünk új Puntót vagy valami hasonlót, de ha megkérünk egy vásárlót, hogy nevezze meg a kedvenc B-szegmensbeli márkáit, akkor a Fiat a Top 3-ban van.”
„Ismét uralnunk kell a B-szegmenst, és az A-szegmenst is meg kell tartanunk. Tudjuk, hogy mások miért távoznak, és meg is értem: a helyzet nehezebbé vált.”
François az Autocar szerint hozzátette, hogy a Fiat kisautó-stratégiája teljes mértékben a Stellantis közös erőforrásaira épül, melyek nélkül a márka „nem lenne jó bőrben.”
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!