Gyártók Vérbeli terepjáró lesz az elektromos G-osztály

Vérbeli terepjáró lesz az elektromos G-osztály

autopro.hu/V.M. | 2022.11.24 08:22

Vérbeli terepjáró lesz az elektromos G-osztály

A 2021-ben bemutatott Mercedes-Benz EQG koncepció | Fotó: Mercedes-Benz Group Media

A Mercedes G-osztály tisztán elektromos változata 2024-ben jelenik meg a kínálatban a gyártó ígérete szerint. Mind a négy kereket külön-külön elektromos motorok fogják hajtani, ami a járművet a belső égésűével azonos terepjáró-képességgel fogja felruházni.

Hirdetés

„Már az elején eldöntöttük, hogy az elektromos G-osztálynak úton és azon kívül is legalább olyan jónak kell lennie, mint a belső égésű motoros modellnek” – mondta el Emmerich Schiller, a Mercedes G almárkájának vezetője az Autocarnak adott interjú során.

A fejlesztési munka még javában zajlik, Schiller azonban így is hajlandó volt megosztani néhány műszaki részletet. Elárulta, hogy az elektromos modell a tradicionális hajtású alvázának egy módosított változatára fog épülni, továbbá, hogy mind a négy kereket külön villanymotor fogja mozgatni egy-egy kétsebességes áttételen keresztül.

Ez a megoldás lehetővé fogja tenni a nyomaték nagy pontossággal szabályozását. „Ez rendkívül precíz. Az egyes kerekek hajtásának önálló szabályozása teljesen új szintű képességeket tesz elérhetővé” – fogalmazott Schiller.

Techdemóból átemelt technológia

Az Autoblog által idézett interjú során a vezető elárulta, hogy többféle hajtásláncváltozat is elérhető lesz, ezek nyomatékát, teljesítményét és hatótávolságát azonban csak később tudhatjuk meg. Az akkumulátorról mindazonáltal ismert, hogy mintegy 100 kilowattóra kapacitású lesz, és ugyanazt a cellatechnológiát fogja alkalmazni, mint ami az EQXX prototípusban is megtalálható. Továbbá az akkumulátor egy olyan védőcsomagba lesz zárva, ami viszonylag mély gázlók használatát is lehetővé teszi majd a terepezőknek.

Ami a külsőt illeti, az EQG valószínűleg a 2021-ben leleplezett EQG koncepcióra fog hasonlítani. Az előképen is látható koncepció kívülről úgy fest, mint a normál G-osztály, leszámítva az elektromos hajtásra utaló jegyeket.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink