Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vérbeli terepjáró lesz az elektromos G-osztály
A Mercedes G-osztály tisztán elektromos változata 2024-ben jelenik meg a kínálatban a gyártó ígérete szerint. Mind a négy kereket külön-külön elektromos motorok fogják hajtani, ami a járművet a belső égésűével azonos terepjáró-képességgel fogja felruházni.
„Már az elején eldöntöttük, hogy az elektromos G-osztálynak úton és azon kívül is legalább olyan jónak kell lennie, mint a belső égésű motoros modellnek” – mondta el Emmerich Schiller, a Mercedes G almárkájának vezetője az Autocarnak adott interjú során.
A fejlesztési munka még javában zajlik, Schiller azonban így is hajlandó volt megosztani néhány műszaki részletet. Elárulta, hogy az elektromos modell a tradicionális hajtású alvázának egy módosított változatára fog épülni, továbbá, hogy mind a négy kereket külön villanymotor fogja mozgatni egy-egy kétsebességes áttételen keresztül.
Ez a megoldás lehetővé fogja tenni a nyomaték nagy pontossággal szabályozását. „Ez rendkívül precíz. Az egyes kerekek hajtásának önálló szabályozása teljesen új szintű képességeket tesz elérhetővé” – fogalmazott Schiller.
Techdemóból átemelt technológia
Az Autoblog által idézett interjú során a vezető elárulta, hogy többféle hajtásláncváltozat is elérhető lesz, ezek nyomatékát, teljesítményét és hatótávolságát azonban csak később tudhatjuk meg. Az akkumulátorról mindazonáltal ismert, hogy mintegy 100 kilowattóra kapacitású lesz, és ugyanazt a cellatechnológiát fogja alkalmazni, mint ami az EQXX prototípusban is megtalálható. Továbbá az akkumulátor egy olyan védőcsomagba lesz zárva, ami viszonylag mély gázlók használatát is lehetővé teszi majd a terepezőknek.
Ami a külsőt illeti, az EQG valószínűleg a 2021-ben leleplezett EQG koncepcióra fog hasonlítani. Az előképen is látható koncepció kívülről úgy fest, mint a normál G-osztály, leszámítva az elektromos hajtásra utaló jegyeket.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!