Gyártók Ráfekszik az elektrifikációra a Mazda

Ráfekszik az elektrifikációra a Mazda

autopro.hu/V.M. | 2022.11.23 10:16

Ráfekszik az elektrifikációra a Mazda

Fotó: mazda.com/en/new-generation/mx-30/

A japán Mazda Motor egy 10,6 milliárd dollár befektetését előirányzó elektromobilitási tervet mutatott be, mellyel célja modellkínálatának elektrifikálása. A vállalat emellett akkumulátorgyártásba is be kíván ruházni.

Hirdetés

A Mazdát megelőzően japán riválisai, a Toyota és a Honda is hasonló, elektrifikációt célzó befektetéseket jelentettek be.

A Mazda most egyúttal villanyautó-értékesítési célszámát is felfele módosította. „Arra számítunk, hogy a Mazda globális eladásain belül az elektromos autók aránya 25-40 százalék között lesz 2030-ra” – írta közleményében az OEM, ami korábban a következő évtized elejére 25 százalékos célt fogalmazott meg.

Az ambiciózusabb értékesítési cél összhangban van az elektromosautó-piac növekedésének várható alakulásával. A Deloitte előrejelzése szerint 2030-ra a globális újautó-eladások 32 százalékát fogják elektromos modellek kitenni.

Még néhány év az új modellekig

A Mazda három fázisban kívánja megvalósítani befektetési tervét. Új elektromos típusokat a második szakaszban, 2025 és 2027 között fog piacra vinni, 2028-2030 szakaszában aztán újabb elektromos hajtású járműveket visz gyártásba, immáron nagyobb számban.

A 10,6 milliárd dollár befektetésének üteméről ugyanakkor nem osztott meg részleteket a vállalat, hozzátéve, hogy a költések időzítése a villanyautózás terjedésének sebességétől függ.

Akira Marumoto vezérigazgató elárulta, hogy a teljesen elektromos hajtás fejlesztése mellett egy új hibrid rendszer bevezetését, valamint a belső égésű motor hatásfokának javítását is tervezik. „Meggyőződésünk, hogy a több technológiára épülő megközelítés fog célra vezetni” – mondta.

Együttműködésekkel a cél felé

A Mazda ezenkívül közölte, hogy hét vállalattal is megállapodott elektromos hajtások fejlesztéséről és gyártásáról.

A vállalat továbbá beszállítói megállapodást kötött az Envision AESC akkumulátorgyártóval a 2025-2027-es periódusra. Az ezt követő időszakra vonatkozó akkubeszerzési stratégia még kidolgozásra vár – áll a Reuters beszámolójában.

A Mazda célja, hogy a 2026 márciusáig tartó üzleti évében nettó értékesítése körülbelül 31,9 milliárd dollár legyen, ami 45 százalékkal haladja majd meg a 2022 márciusával végződött üzleti év eredményét.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink