Ez a cikk több mint 1 éve frissült utoljára.  A benne lévő információk elavultak lehetnek.

Ez igen: magyar siker Cannes-ban

2022. júl 1. 15:24
Megosztás Küldés Messengeren Küldés e-mailben
A boldog magyar csapat Cannes-ban az aranyoroszlán átvétele után

A boldog magyar csapat Cannes-ban az Arany Oroszlán átvétele után

Két év szünet után az idén újra megrendezték a francia Riviérán a Cannes Lionst, amely a reklámszakma és a médiaügynökségek Oscar-gálájának felel meg. És az idei eseményen olyan történt, ami még csak egyszer, egy magyar csapat elnyerte az arany oroszlánt. A Flutwein kampánya bezsebelt egy díjat Cannes-ban.

A világ legnagyobb reklám- és médiaügynökségei mellett a zeneipar sztárjai (Dua Lipa, Post Melone, Kendrick Lamar, Black Eyed Peas), Garri Kaszparov világbajnok sakkozó, NBA-sztárok és hollywoodi hírességek is megjelentek az idei Cannes Lions fesztiválon. Ryan Reynolds persze nem filmtrükkökről vagy a mozivilág pletykáiról beszélt a Cote d’Azur-ön, hanem a reklámokról, a fiatal generációról, az őket érő hatásokról és a digitális platformokról, amiket olykor Hollywood is felhasznál a filmekben.

(A legfrissebb hírek itt)

A legjobb műveket, reklámalkotásokat persze díjazni is szokták az adott évben, s ez az idén is így volt. Persze rendkívül nehéz bármilyen oroszlánt elnyerni a Cannes Lionson, de azért nem tartozik a lehetetlen küldetések közé a magyaroknak sem. Igaz, eddig ezüst és bronz oroszlánokat kaptak a magyar kreatív alkotók. Ám az idén megtört a jég. A Seven.One Entertainment Group #CreativeHouse és magyar partnerügynökségével, a White Rabbittal készített Flutwein nevű kampánya aranyoroszlánt nyert Cannes-ban. A német kampányban, ami most PR kategóriában nyert aranyat, partnerként dolgozott a magyar ügynökség.

A boldog magyar csapat Cannes-ban a híres vörös szőnyegen a díjjal

A győztes magyar csapat Cannes-ban a híres vörös szőnyegen a díjjal

– Azt éreztük, tudtuk, hogy jól sikerült a reklámkampányunk, de hát több ezer másik induló is hasonló benyomásokkal indul ezen a fesztiválon – mondta a Blikknek Kovács Levente, a White Rabbit egyik vezetője. – Szóval, reménykedtünk, hogy nyerünk, és tudtuk, mennyire nagy dolog, hogy 20 év után újra állhat magyar a díjátadó gálán aranyoroszlánnal a kezében a dobogón. Végtelen boldogság öntött el mindenkit, amikor bejelentették, hogy nyertünk. Történelmet írtunk, s ez földöntúli gyönyör.

Amúgy a nyertes kampány alapötlete a 2021-es, németországi árvíz után született, amikor az abban katasztrofális károkat elszenvedő, Ahr folyó völgyi borászokat szerették volna kisegíteni. Ez Németország egyik legkiemeltebb borvidéke, ám a természeti katasztrófa következtében a terület pokollá változott, az egy hónapnyi eső 46 pincészetet tett tönkre. 200 ezer palack sáros, koszos bor szerencsésen megmenekült, ezeket használták fel egy adománygyűjtő kampányra, s ezekből tettek be párat a videóba a készítők. A megmaradt borok saját brandet (Flood Wine) kaptak, és a kampány 3 hónapja alatt 50 ezer ember vásárolt belőlük, összesen 4,4 millió euró értékben, amit a térség megsegítésére ajánlottak fel. A reklámfilm végül nemcsak a vevők, de a Cannes Lions zsűritagjait meggyőzte. Amúgy az aranyoroszlán mellett a Seven.One és a White Rabbit kapott egy ezüst, egy bronz és hét shortlist díjat is. Ilyen termékeny éve még sosem volt a magyaroknak Cannes-ban.

A díjnyertes kampányt bemutató kisfilmet itt tekinthetik meg:

Megosztás Küldés Messengeren Küldés e-mailben
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Blikk friss híreit a Google hírfolyamához

Neked ajánljuk

Iratkozz fel hírlevelünkre, legyél képben!
blikk tablet
Nem akarsz lemaradni?
Azonnal tudni szeretnél mindenről, ami fontos? Csatlakozz, mi mindenről értesítünk, ami tényleg számít!
Miért jó ez Neked? 1. Mert képben leszel a nap legfontosabb sztorijait illetően 2. Megkapsz mindent, hogy nagyon jól szórakozz 3. Nem maradsz le a hírekről, nem szalasztod el a lényeget

A Blikk videói között megtalálható minden ami érdekelheti olvasóinkat. Legyen szó a legnagyobb A kategóriás sztárokról, a tévés showműsorok kulisszatitkairól vagy éppen a legújabb közéleti és politikai hírekről. A Blikk TV stúdiójában egymásnak adják a kilincset a legismertebb és legszórakoztatóbb vendégek és politikusok akik tabuk nélkül válaszolnak műsorvezetőink kérdéseire. Műsoraink a Blikk.hu-n és a Blikk TV YouTube-csatornáján tekinthetők meg.

Cannes Lions Arany Oroszlán magyar győzelem White Rabbit Riviéra