Hirdetés
. Hirdetés

Az IDC szerint kikezdhetik a Meta dominanciáját a VR-piacon

|

A Meta tovább növelte részesedését, és a piac 90 százalékát szerezte meg, mivel a Quest 2 továbbra is rendkívül népszerű.

Hirdetés

Az IDC friss jelentése szerint 2022 első negyedévében a virtuális valóság (VR) headsetek globális szállítása 241,6 százalékkal ugrott meg az előző év azonos időszakához képest. A folyamatos kereslet és az enyhülő kínálat segített a kategória fejlődésében, bár érdemes megjegyezni, hogy a bázis időszakban ellátási problémák is megjelentek, ami kedvező összehasonlítást tett lehetővé.

A Meta tovább növelte részesedését, és a piac 90 százalékát szerezte meg, mivel a Quest 2 továbbra is rendkívül népszerű. Emellett a Meta továbbra is több exkluzív tartalmat kínál, miközben támogatja a hardvert. A Meta után a ByteDance Pico következett 4,5 százalékos részesedéssel. Bár a Pico nagyrészt Kína határain belül tevékenykedett, számos globális piacon jelen van, bár ez elsősorban a kereskedelmi szegmensben történt.

Hirdetés

A közelmúltban számos európai országba történő terjeszkedés, valamint a fogyasztóbarát tartalmak egyre növekvő könyvtára segíthet a Picónak abban, hogy az elkövetkező negyedévekben nagyobb közönséget vonzzon magához. A DPVR, a HTC és az iQIYI együttesen kevesebb mint 4 százalékos részesedéssel csatlakozott a top 5 vállalathoz

"A Meta továbbra is nagy összegeket költ a metaverzum fejlesztésére, de az a stratégia, hogy a nyereségesség rovására olcsó hardvereket népszerűsít, hosszú távon nem tartható fenn" - mondta Jitesh Ubrani, az IDC kutatási vezetője. "A Meta közelgő, termelékenység-orientált headsetje kiindulópontként szolgál majd a vállalatnak a magasabb bevételt generáló hardverek felé forduláshoz. Az átlagos eladási árak felkúszásával és a technológia jelentős javulásával a végfelhasználói árképzésben is felfelé ívelő tendenciát fog mutatni az egész iparág számára" - állapította meg a szakember.

Az előrejelzések szerint a VR-szállítások 2022-ben tovább nőnek, mivel a teljes évre vonatkozó volumen várhatóan eléri a 13,9 millió darabot, ami 26,6 százalékos növekedést jelent. A 2023-as év azonban döntő fontosságú lesz a VR-iparág és ezen keresztül a kiterjesztett valóság számára is, mivel a Meta, a Pico és a Sony következő generációs headsetjei várhatóan piacra kerülnek, az Apple pedig vegyes valóság élményt nyújtó headsetjével jelentkezik majd.

"Minden szem az Apple-re szegeződik, amikor jövőre piacra dobja első headsetjét, és bár csábító elképzelni, hogy a vállalat nagy mennyiségben szállít, ne feledjük, hogy ez az első ilyen terméke, amely elsősorban a korai alkalmazók és Apple-rajongók szűk közönségét fogja megszólítani" - jegyezte meg Ramon Llamas, az IDC kiterjesztett és virtuális valósággal foglalkozó csoportjának kutatási igazgatója. "A további iterációk valószínűleg ugrásszerű fejlődést fognak mutatni. Addig is az olyan vállalatok, mint a Meta és a Sony már most is erős telepített bázissal és felhalmozott kereslettel dolgoznak, amelyet kiaknázhatnak. Összességében ez egy erős hajtóerő a piac előretöréséhez" - állapította meg Llamas.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.