A lebegő világ koncepciója önmagában nem új, és már Jonathan Swift 18. századi műveiben is leírták, jóval azelőtt, hogy a Wright-fivérek megtették volna első repülésüket. Az animációs filmek rajongói az 1986-os japán filmben, a Castle in the Sky-ban is találkozhattak a koncepcióval.
A most bemutatott Sky Cruise-t Hashem Al-Ghaili álmodta meg. A Sky Cruise
lényegében egy, összesen 20 nukleáris meghajtású motorral működő repülő szálloda lenne.
Az ötletgazda saját, fantasztikumba hajló elképzelését a „közlekedés jövőjének" nevezte, ahová a légitársaságok szállítanák a vendégeket repülőgépeken, és innen vissza a Földre. A hotel folyamatosan a levegőben lenne, a javításokat is a magasban végeznék el rajta. A nukleáris fúzióval működtetett hajó évekig képes lenne a levegőben maradni, mindezt szén-dioxid-kibocsátás nélkül.
Videó a futurisztikus gépezetről:
Az égi szállodára felszállva a látogatók különböző kilátóteraszról élvezhetnék a nem mindennapi kilátást, továbbá
egy hatalmas bevásárlóközpont, éttermek, bárok, több medence, edzőterem, mozi, színház, játékterem is a kikapcsolódni vágyók rendelkezésére állna, de akár esküvőt is lehetne tartani a fedélzeten.
A légi monstrumot mesterséges intelligencia irányítaná, amely olyan ügyesen követné az időjárási viszonyokat, hogy
nem csak megjósolni tudná a viharos időjárást, hanem át is siklana rajta,
gondtalan élményt nyújtva a fedélzeten tartózkodó turistáknak.
Az Interesting Engineeringnek küldött e-mailben Al-Ghaili így nyilatkozott koncepciójáról: "Úgy gondolom, hogy a jelenlegi repülési élmény fárasztóvá és elavulttá vált. Itt az ideje az új innovációknak, amelyek kényelmesebbé teszik a repülési élményeinket."
A szaklap arra is kiváncsi volt, hogy a tudós szerint körülbelül mikorra lehet valóság az ötletéből. A válasz nagyon meglepő volt:
Én a 2030-as vagy legkésőbb a 2040-es évekre tenném. Mindössze elegendő energiára van szükségünk a felszálláshoz.
Ezért volt a nukleáris energia a tervezés része. Úgy vélem, csak idő kérdése, hogy a nagy teljesítményű atomreaktorok elég kicsik legyenek ahhoz, hogy egy ekkora repülőgépben elférjenek."
Al-Ghaili azt is hozzátette, hogy ha egyszer ezek a kis reaktorok a helyükre kerülnek, akkor már csak a repülés aerodinamikáján kell dolgozni.