szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az autógyártók már régen beárazták, mi következik.

A belsőégésű motoros autók 12 éven belüli kivezetéséről szóló uniós megállapodás ugyan nagy kihívást jelent, de sokkal komolyabb probléma elegendő akkumulátort gyártani a helyükre lépő elektromos autók számára – mondta Arno Antlitz, a Volkswagen-csoport pénzügyi igazgatója.

A Volkswagen már korábban jelezte, hogy leállítja a belső égésű motoros autók értékesítését Európában, ugyanakkor úgy látják vannak olyan autógyártók, amelyek az elektromos autók fejlesztésében lemaradtak, mint a Toyota, nehezen teljesíthetik majd az új vállalást – írja az Automotive News cikke.

A nagy autógyártók természetesen hatalmas versenyt vívnak az akkumulátorcellák nyersanyagainak biztosításáért. A megfelelő lítium-, nikkel-, mangán- vagy kobaltkészletek hiánya viszont lelassíthatja az elektromos járművekre való átállást, megdrágíthatja ezeket a járműveket, és veszélyeztetheti az autógyártók nyereségességét.

A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares a múlt hónapban azt mondta, hogy várakozásai szerint 2024-2025-ben az elektromos járművek akkumulátoraiból hiány lesz az autóiparban, részben a gyártók felpörgetett elektromos jármű értékesítése miatt.

A 2035-ös uniós rendelet, amely nulla emissziós kötelezettséget ró az autókra egyébként annyiban technológiasemleges, hogy elméletileg bármilyen típusú autótechnológia, például a hibridek vagy hagyományos motorú autók is maradhatnak, ha azokat szintetikus, nem szennyező üzemanyaggal tudják ellátni.