Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kiszervezné buszgyártását a Daimler
Költséghatékonysági okokból a Daimler a németországi buszgyártásának egy részét kiszervezné külföldre, a tervek szerint Csehországba. A vállalat semmiképpen sem szeretné a teljes németországi buszgyártást befejezni.
A Daimler Truck a költségmegtakarítás érdekében a buszgyártás egy részét külföldre kívánja telepíteni. A konszern buszgyártással foglalkozó leányvállalatának, az Evobus-nak a szóvivője június 29-én egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy ők egyetlen buszgyártó, amely Németországban gyártja buszait.
„Deklarált célunk, hogy ez a jövőben is így maradjon” – jelentette ki a szóvivő, megerősítve, hogy teljes kivonulásról szó sincs.
Az IG Metall Mannheim közlése szerint körülbelül 1000 alkalmazottat érint majd az intézkedés. Az összesen 8500 alkalmazottat foglalkoztató mannheimi üzem a város egyik legnagyobb munkaadója. A közlemény szerint Neu-Ulmban további mintegy 500 munkahely van veszélyben.
Spórolni kell
A Daimler Truckon a koronavírus-járványtól függetlenül is növekszik a nyomás, a fokozódó verseny megtakarításokra kényszeríti a vállalatot. A szóvivő kifejtette, hogy 2030-ig 100 millió euróval kellene csökkenteni a németországi gyártóhálózat éves költségvetését. Emiatt kevesebb járművet kellene Németországban készíteni, a vázgyártást pedig Mannheimből Csehországba kellene áthelyezni – írja az Automobilwoche.
Thomas Hahl, az IG Metall Mannheim ügyvezető igazgatója szerint a mannheimi vázgyártás az üzem szíve, és azt nem szabad kiszervezni. „Nem fogjuk harc nélkül elfogadni a döntést, most kemény küzdelembe kezdünk” – fogalmazott.
Mannheimben gyártják a Mercedes egyik legismertebb modelljét, a Citarót, illetve ott készül a Travego turistabusz is, de utóbbit Törökországban is gyártják, míg a Citaro egyes változatai a világ több országban készülnek vagy készültek.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!