Gyártók Európába is érkezik az elektromos MG4

Európába is érkezik az elektromos MG4

autopro.hu/D.Á. | 2022.06.29 14:21

Európába is érkezik az elektromos MG4

A kínai SAIC kezében lévő MG Motor 2022 utolsó negyedévében tervezi az európai piacra hozni az MG4 Electric elektromos autóját. Fény derült az első, MSP platformra épülő modell technikai részleteire is.

Hirdetés

Az MG4 és kínai piacos testvérmodellje, a Mulan az első két MG modell, amelyek a kínai anyavállalat SAIC MSP elektromosautó-platformjára épülnek. A kifejezetten lapos építésű akkumulátorokból elérhető 51 és 64 kilowattórás kapacitású is, utóbbi a WLTP tesztciklus szerint 450 kilométeres hatótávval bír. Később további verziókat is tervez bemutatni az MG, köztük egy összkerékhajtásút is.

A nagyobb akkumulátorral szerelt modellben 150, a kisebb akkumulátor mellett 125 kilowattos a hátsó tengelyen elhelyezett villanymotor. A töltési teljesítményről még nem számolt be az MG, ahogyan a One Pack névre keresztelt akkumulátorcsomagban helyet foglaló cellák típusáról sem. A márka más modelljeiben LFP (lítium-vas-foszfát) és NCM (lítium-nikkel-kobalt-mangán) típusú cellák is megtalálhatók. A One Pack cellái vízszintesen helyezkednek el, ezért az akkumulátorcsomag mindössze 11 centiméter magas. Az integrált kialakításnak és a fejlett hűtőkörnek köszönhetően kiemelkedően magas élettartamra és túlmelegedés elleni védelemre lehet számítani tőle.

Moduláris platform

Az MSP padlólemez 2,65 és 3,1 méter közötti tengelytávú autóknak tud alapot adni, és ferdehátúak, limuzinok, SUV-k és kisteherautók is épülhetnek rá. Az MG Motor szerint ez a rugalmasság jelentheti az európai növekedésük kulcsát. Az MG4 4,29 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,5 méter magas lesz, a tengelytávot nem közölték.

Az MG azt állítja, a jövőben lehetőség nyílik majd nagyobb akkumulátorok utólagos beszerelésére autóiba. Zhu Jun, a SAIC főmérnök-helyettese elmondta, ezzel az építési móddal könnyedén el lehet majd érni 40-től 150 kilowattóráig bármilyen akkumulátorkapacitást. Lehetségessé válik, hogy az ügyfelek kis akkumulátorral szerelt autót vegyenek, és ha szükséges, nagyobbra cseréljék a telepet.

Az MG szerint az MSP architektúrát felkészítették a 800 voltos technológiára is, hogy a jövőben még gyorsabban lehessen tölteni az akkumulátort — írta meg az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink