A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető - Simon Csilla, a Magyar Posta Zrt. HR igazgatója
„A jó vezető szerintem olyan, mint egy edző, aki a legtöbbet tudja kihozni az egyénekből és a csapatból egyaránt” – mondja Simon Csilla a létszámra legnagyobb magyar munkaadó, a Magyar Posta Zrt. HR igazgatója. 2019 óta dolgozik a vállalatnál HR vezetői pozícióban, 26 ezer munkavállalóért felel. Az operatív vezetők fejlesztését, szakmai támogatását tartja kulcsfontosságú kérdésnek, mert úgy gondolja, ők azok, akik a legtöbbet tudnak tenni a munkavállalók megtartásáért.
A HR Portál június 13-án közölte több hónapos kutatási eredménye alapján összeállt, Magyarországon ebben a témában még nem publikált listáját. 20 szempont alapján, számos iparági szakértő és a szakportál 19 éves tapasztalata alapján összeállította a 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető toplistáját. (A névsorról és a módszertanról bővebben a cikkben.) Eddig Friedl Zsuzsannát (Magyar Telekom Nyrt), Németh Kingát (Audi Hungaria Zrt.) és Fluck Benedeket (MVM Csoport) mutattuk be. A 20 HR vezető egyike Simon Csilla, a Magyar Posta Zrt. HR igazgatója. Most vele folytatjuk az interjúkat.
Simon Csilla közgazdász végzettségű, a Magyar Telekom Nyrt-nél szerzett menedzsment gyakorlatot HR területen. 2002-től a társaság HR Partner igazgatói tisztségét töltötte be. 2010-től a Dimenzió Biztosító és Önsegélyező Egyesület ügyvezető elnöke volt. Majd az MVM Zrt-nél humán erőforrás igazgatóként folytatta karrierjét. 2017-től pedig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. HR igazgatójaként irányította a vállalat humán tevékenységét. A Magyar Posta Zrt.-nél 2019 óta dolgozik HR vezetői pozícióban.
Mire különösen büszke mostani cégénél HR vezetőként?
Minden vállalatnál érzékeny kérdés a bér-, illetve a béremelések mértéke, és nem mindegy annak szerkezete. Egyik szakmai sikeremnek tekintem, hogy sikerült elérni az érdekképviseletek együttműködését abban, hogy a bérek szerkezete támogassa a teljesítmények elismerését. Sikerként élem meg azt is, hogy még a legélesebb helyzetekben is sikerült a munkabékét fenntartani és a bérfejlesztésre rendelkezésre álló forrásokat a lehető leghatékonyabban elosztani.
Az elmúlt pár évben jelentős előrelépést valósítottunk meg a HR-folyamatok digitalizációjában. Olyan folyamatok váltak elektronikussá, mint a toborzás, a teljesítményösztönzők elszámolása, vagy a képzések.
A legbüszkébb arra vagyok, hogy a Posta élenjáró gyakorlatot alakított ki a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásában. A „Tegyünk együtt” komplex programunkat az állami vállalatok első HR konferenciáján is bemutattuk, és az OFA az Év felelős foglalkoztatója díjjal (II. helyezett) ismerte el.
A Magyar Posta az egyik legnagyobb állami vállalatként 26 000 embert foglalkoztat. Mindent elkövetünk azért, hogy dolgozóink elégedettek legyenek, ennek érdekében folyamatosan javítjuk a munkakörülményeket.
Milyen vezetőnek tartja magát? Milyen értékek mentén dolgozik?
A jó vezető szerintem olyan, mint egy edző, aki a legtöbbet tudja kihozni az egyénekből és a csapatból egyaránt. Szerencsés vagyok, mert nagyon jó csapat áll mögöttem. A feladatom, hogy támogassam és ösztönözzem őket, hogy humán oldalról hozzájáruljunk a vállalati szinten meghatározott stratégiai célok megvalósításához. Ehhez szükségesek olyan, a vállalati irányokat támogató HR programok és akciók, amelyek a vállalat egészére hatnak, és a végrehajtásban és az irányításban egyaránt értéket képviselnek.
Magamról annyit, hogy nyitott vagyok a szakmai újdonságokra, és figyelem a HR trendeket. Határozott és következetes vezetőnek tartom magam, aki szívesen ötletel és gondolkodik együtt vezetőtársaival.
Milyen tervei vannak cégénél HR vezetőként a következő hónapokra?
A kezdeti lépések után egy átfogó HR digitalizáció elindítása a célom, mely a HR tevékenységek papírmentesítése mellett a folyamatok racionalizálását is magába foglaló elektronikus támogatás, az automatizáció részbeni elérését jelenti.
HR vezetőként természetesen kiemelt célom, hogy a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben még inkább fókuszáljunk az új és a régi munkaerő megtartására. Jelenleg olyan onboarding és megtartó programon dolgozunk, amelyek kedvezően hatnak majd a munkáltatói márkára, a vállalati kultúrára és az elkötelezettségre.
Mi az, amiben a HR szakmának változnia kellene? Mely területre kellene jobban koncentrálni?
Az operatív vezetők fejlesztését, szakmai támogatását tartom kulcsfontosságú kérdésnek. Ők azok, akik a legtöbbet tudják tenni a munkavállalók megtartásáért. A frontline vezetők több esetben a munkatársi, illetve a szakértői körből kerülnek ki, ezért különösen fontos a vezetői szerepben megerősíteni, támogatni őket, tudatosítani a vállalati értékek képviseletét, az érdekek összehangolásának módját és rutinná tenni a társasági célok feladattá fordítását.
Mi volt a legmeglepőbb/ legnagyobb hatású/ emlékezetes visszajelzés, amit kapott akár munkavállalótól, kollégától vagy vezetőtől?
Kinevezésemet követően egyik első feladatomnak tekintettem, hogy megismerjem a szervezetet, saját tapasztalatokat gyűjtsek. Meglátogattam postákat, és néhány helyen végigkísértem egy-egy kolléga egész napját. Fontosnak tartom a személyes kapcsolatokat a végrehajtásban dolgozókkal, azokkal, akik a lakosság szemében a postát jelentik. A megszerzett tapasztalatokat és visszajelzéseket beépítem a döntéseimbe és azok figyelembevételével irányítom a HR szakterületet.
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
"A HR szakmában erősíteni kell az üzleti szemlélelet. A HR csak így tud hidat építeni a munkavállalói elégedettség és a pénzügyi tervek,... Teljes cikk
Gazdasági-üzleti háttere van, éveken át tanácsadóként dolgozott. 2016-ban az Ernst & Young tanácsadócégtől váltott az EPAM-hoz, hogy ... Teljes cikk
Felhatalmazó vezetőnek tartja magát Bertalan Imre, aki portálunk júniusban megjelent, “A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető” listáján is... Teljes cikk
- Egyesítette erőforrásait munkaerő-piaci érdekvédelmi kérdésekben a VOSZ és az MMOSZ 1 hete
- Megoldásfókuszú ember vagyok: interjú Bán Zoltánnal, a MOL új HR igazgatójával 1 hete
- Újra Szűcs Zsuzsanna lett a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke 2 hete
- A technológiai iparágakban a női vezetők a férfiak előtt járnak a GenAI használatában 3 hete
- Akkumulátorgyárak: "a munkakörülmények miatt kódolva van az újabb tragédia" 4 hete
- Mi a közös az anyai és vezetői készségekben? 1 hónapja
- Európai uniós minimálbér: szociális párbeszéd nélkül nem tud megvalósulni Magyarországon 1 hónapja
- Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén 1 hónapja
- Mit keresnek a vállalatok egy vezetőben 2024-ben? 1 hónapja
- Hazatérési támogatás, bérkiegészítés, adókedvezmény - így csábítsuk haza a külföldön élő magyarokat 2 hónapja
- Határfelületi vezetők az iparban és kereskedelemben 2 hónapja