Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új fékrendszert fejlesztett a Knorr-Bremse
2024.04.18 04:20Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Karbonsemleges üzemanyag menti meg a belső égésű motort?
Németország támogatja az Európai Unió azon tervét, ami gyakorlatilag betiltaná a fosszilis üzemanyaggal hajtott autók értékesítését 2035-től, de csak akkor, ha engedélyezik a karbonsemleges üzemanyaggal működő járművek forgalmazását – közölte Steffi Lemke német környezetvédelmi miniszter.
A zöld párti politikus az uniós környezetvédelmi miniszterek tervezetről szóló vitáján fejtette ki a német kormány álláspontját.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, az Európai Parlament június első felében megszavazta a Bizottság azon javaslatát, ami szerint 2035-től csak zéró emissziós új autókat lehet értékesíteni az unió területén. A tervezet kritikusai már régóta figyelmeztetnek arra, hogy jelen formájában, a tagállami minisztereket tömörítő Tanács előtt lévő intézkedéstervezet egyet jelent a belső égésű motor betiltásával.
Németország most arra kérné a Bizottságot, hogy terjesszen a Parlament és a Tanács elé egy új tervezetet, ami azt a kiegészítést tartalmazza, hogy 2035 után is szabadon lehessen szén-dioxid-semleges üzemanyaggal működő autókat forgalomba hozni.
Többen is változtatnának
Az Európai Parlament döntése ellen nem most először emelnek szót. Korábban a német pénzügyminiszter, Christian Lindner közölte, hogy a koalíciós kormány részeként kormányzó pártja, a liberális Szabad Demokrata Párt elutasítja a belső égésű motorok „de facto betiltását”. Egyúttal hangsúlyozta a technológiai nyitottság fontosságát, ami abból ered, hogy az megkönnyíti az ökológiai fenntarthatóság elérését.
A cseh miniszterelnök, Petr Fiala jelezte, hogy az EU soron következő elnökeként országa arra fog törekedni, hogy enyhítsen a belső égésű motorral szerelt autók tilalmán, mivel az azt jelentené, hogy az állampolgárok nem juthatnának elég autóhoz.
Az olasz ipari miniszter, Giancarlo Giorgetti csakugyan a tervezet ellen szólalt fel a parlamenti szavazás után: „Nem szabad, hogy az autók jövője kizárólag elektromos legyen, hacsak nem akarunk ajándékot adni Kínának, amely e tekintetben mindenkit megelőz” – fogalmazott. Hozzátette, hogy a tervezet elfogadása több tízezer olasz munkahelyet sodor veszélybe.
Bizonytalan a német álláspont
A német-cseh-olasz trió tehát úgy néz ki, hogy nem fog a javaslat mellett szavazni. Mindazonáltal a német fél szavazását még befolyásolhatja, hogy Lindner friss nyilatkozata szerint a német koalíciós kormányban még nem született konszenzus az ügyben.
A Szociáldemokraták vezette, a Zöldekből és a Szabad Demokrata Pártból álló kormánykoalíción belüli egyezség nélkül Németország kénytelen lesz tartózkodni a szavazáson – írja a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!