Gyártók Újabb hidrogénes teherautót mutatott be a Daimler

Újabb hidrogénes teherautót mutatott be a Daimler

autopro.hu/P.B. | 2022.06.28 04:23

Újabb hidrogénes teherautót mutatott be a Daimler

Fotó: Daimler Media

Újabb mérföldkövet ért el a Daimler Truck a hidrogénalapú hajtásokkal: a vállalat olyan prototípust helyez üzembe, amivel a folyékony hidrogén használatát teszteli. A jármű – hasonlóan a hidrogéngázzal tankolható párjához – közúti teszteken is részt vesz Németországban.

Hirdetés

A Daimler Truck wörthi fejlesztési és tesztelési központjában nemrégiben építették ki az első olyan töltőállomást, ami lehetővé teszi a folyékony hidrogénnel történő tankolást. A vállalat már túl is esett egy teherautó első sikeres folyékony hidrogénnel (LH2) történő tankolásán – az üzemanyagot az Air Liquide biztosította.

A tankolás során mínusz 253 Celsius fokos folyékony hidrogént töltenek a váz két oldalán elhelyezett két 40 kilogrammos tartályba. A különösen jó szigetelésének köszönhetően a hidrogén aktív hűtés nélkül kellően hosszú ideig megfelelő hőmérsékleten tartható. Közleménye szerint a Daimler Truck a folyékony hidrogént részesíti előnyben a hidrogén alapú hajtások fejlesztése során, ugyanis ebben az állapotban az energiahordozó a térfogathoz képest lényegesen nagyobb energiasűrűséggel rendelkezik, mint a gáznemű hidrogén. Ennek eredményeként több hidrogén szállítható, ami jelentősen megnöveli a hatótávot, és lehetővé teszi a jármű teljesítményének összehasonlítását a hagyományos dízel teherautóéval.

A technológiának hála a sorozatgyártásra kerülő GenH2 teherautó akár 1000 kilométeres vagy annál nagyobb hatótávra is képes lehet – Martin Daum vezérigazgató bejelentése szerint indulhat a modell sorozatgyártása.

További fejlesztési irányok

Ezzel egyidejűleg a Daimler Truck a Linde-vel közösen dolgozik a folyékony hidrogén kezelésére szolgáló új eljárás kifejlesztésén. Ez az innovatív megközelítés még nagyobb tárolási sűrűséget és egyszerűbb tankolást tesz lehetővé az LH2-hez képest. A vállalatok 2023-ban tervezik a jármű prototípusának első tankolását egy németországi kísérleti állomáson.

A Daimler Truck és partnerei magas szintű átláthatóságot és nyitottságot terveznek a közösen fejlesztett sLH2 technológia terén. A cél, hogy lehetőség szerint együttműködjenek más cégekkel és egyesületekkel olyan saját tankolási és járműtechnológiai megoldások kifejlesztésében, amelyek alkalmazzák az új folyékony-hidrogén szabványt, és ezáltal megteremtsék az új eljárás globális tömegpiacát.

Az infrastruktúrát is fejlesztik

Ami a fontos európai szállítási útvonalak mentén található hidrogéntöltő állomások infrastruktúráját illeti, a Daimler Truck együttműködést tervez a Shell, BP és TotalEnergies vállalatokkal, emellett a cég részvényese a H2 MOBILITY Deutschland hidrogéntöltő állomást üzemeltető cégnek is. A Daimler Truck, az Iveco, a Linde, az OMV, a Shell, a TotalEnergies és a Volvo Csoport elkötelezte magát, hogy együttműködnek annak érdekében, hogy a H2Accelerate (H2A) részeként elősegítsék a hidrogénüzemű teherautók tömegpiaci bevezetésének feltételeit Európában.

A karbonsemleges jövő felé vezető úton a Daimler Truck egyértelműen meghatározta stratégiai irányát: a vállalat következetesen kettő irányt követ a villamosítás során, mind az akkumulátoros elektromos, mind a hidrogénalapú hajtások fejlesztésén komolyan dolgozik.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink