Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb hidrogénes teherautót mutatott be a Daimler
Újabb mérföldkövet ért el a Daimler Truck a hidrogénalapú hajtásokkal: a vállalat olyan prototípust helyez üzembe, amivel a folyékony hidrogén használatát teszteli. A jármű – hasonlóan a hidrogéngázzal tankolható párjához – közúti teszteken is részt vesz Németországban.
A Daimler Truck wörthi fejlesztési és tesztelési központjában nemrégiben építették ki az első olyan töltőállomást, ami lehetővé teszi a folyékony hidrogénnel történő tankolást. A vállalat már túl is esett egy teherautó első sikeres folyékony hidrogénnel (LH2) történő tankolásán – az üzemanyagot az Air Liquide biztosította.
A tankolás során mínusz 253 Celsius fokos folyékony hidrogént töltenek a váz két oldalán elhelyezett két 40 kilogrammos tartályba. A különösen jó szigetelésének köszönhetően a hidrogén aktív hűtés nélkül kellően hosszú ideig megfelelő hőmérsékleten tartható. Közleménye szerint a Daimler Truck a folyékony hidrogént részesíti előnyben a hidrogén alapú hajtások fejlesztése során, ugyanis ebben az állapotban az energiahordozó a térfogathoz képest lényegesen nagyobb energiasűrűséggel rendelkezik, mint a gáznemű hidrogén. Ennek eredményeként több hidrogén szállítható, ami jelentősen megnöveli a hatótávot, és lehetővé teszi a jármű teljesítményének összehasonlítását a hagyományos dízel teherautóéval.
A technológiának hála a sorozatgyártásra kerülő GenH2 teherautó akár 1000 kilométeres vagy annál nagyobb hatótávra is képes lehet – Martin Daum vezérigazgató bejelentése szerint indulhat a modell sorozatgyártása.
További fejlesztési irányok
Ezzel egyidejűleg a Daimler Truck a Linde-vel közösen dolgozik a folyékony hidrogén kezelésére szolgáló új eljárás kifejlesztésén. Ez az innovatív megközelítés még nagyobb tárolási sűrűséget és egyszerűbb tankolást tesz lehetővé az LH2-hez képest. A vállalatok 2023-ban tervezik a jármű prototípusának első tankolását egy németországi kísérleti állomáson.
A Daimler Truck és partnerei magas szintű átláthatóságot és nyitottságot terveznek a közösen fejlesztett sLH2 technológia terén. A cél, hogy lehetőség szerint együttműködjenek más cégekkel és egyesületekkel olyan saját tankolási és járműtechnológiai megoldások kifejlesztésében, amelyek alkalmazzák az új folyékony-hidrogén szabványt, és ezáltal megteremtsék az új eljárás globális tömegpiacát.
Az infrastruktúrát is fejlesztik
Ami a fontos európai szállítási útvonalak mentén található hidrogéntöltő állomások infrastruktúráját illeti, a Daimler Truck együttműködést tervez a Shell, BP és TotalEnergies vállalatokkal, emellett a cég részvényese a H2 MOBILITY Deutschland hidrogéntöltő állomást üzemeltető cégnek is. A Daimler Truck, az Iveco, a Linde, az OMV, a Shell, a TotalEnergies és a Volvo Csoport elkötelezte magát, hogy együttműködnek annak érdekében, hogy a H2Accelerate (H2A) részeként elősegítsék a hidrogénüzemű teherautók tömegpiaci bevezetésének feltételeit Európában.
A karbonsemleges jövő felé vezető úton a Daimler Truck egyértelműen meghatározta stratégiai irányát: a vállalat következetesen kettő irányt követ a villamosítás során, mind az akkumulátoros elektromos, mind a hidrogénalapú hajtások fejlesztésén komolyan dolgozik.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!