szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Itt a megoldás azok számára, akik a 296 GTB-t esetleg túl szerény teljesítményűnek találják.

A Ferrari tavaly nyáron mutatta be legújabb plugin hibrid szupersportkocsiját, a 296 GTB-t. A 4,57 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,19 méter magas és 2,6 méteres tengelytávolságú újdonság mozgatásáról egy új fejlesztésű biturbó V6-os benzinmotor gondoskodik, mely 3 literes lökettérfogatból 663 lóerős teljesítményt facsar ki és egészen 8500-as fordulatszámig elpörgethető.

Ferrari

A nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltós, hátsókerék-hajtású 296 GTB mindössze 22 kilogrammos villanymotorja 167 lóerővel és 315 Nm-rel száll be a hajtásba. Az összteljesítmény 830 lóerő, ami mellé 740 Nm-es nyomaték társul.

A DMC azonban azokra is gondol, akik a 296 GTB produkcióját esetleg egy kicsit visszafogottnak találják, számukra készült ez az új tuningváltozat:

DMC

A fejlesztők a villanymotorhoz nem nyúltak hozzá, ellenben a benzinmotor teljesítményét 773 lóerőre növelték, melynek köszönhetően a rendszerteljesítmény kereken 900 lóerőre emelkedett.

DMC

Az optimalizált aerodinamikai csomagot, 35 milliméteres ültetést és egyedi 21-22 colos könnyűfém-felniket kapott újdonság 0-200-as szintideje 0,2 másodperccel csökkent, így ideális esetben akár 7,1 másodperc alatt is letudható egy ilyen sprint. A 0-100-as gyorsulást az eddigi 2,9 helyett 2,8 másodperc alatt lehet letudni.

DMC

A tisztán elektromos módban 25 kilométert gurulni képes, 7,45 kWh-s akkumulátorral szerelt sportkocsi villanymotoros végsebessége 135 km/h.

DMC

A pontos árat ugyan még nem fedték fel, azt viszont igen, hogy a kocsi vételárát akár kriptovalutával is ki lehet fizetni. A Ferrari 296 GTB alapára 269 000 euró (96,3 millió forint).

DMC

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.