Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kétmilliárdos beruházás Szabolcsban – ez történt a 3. héten
Kétmilliárdos beruházást valósított meg a Gémtech Kft. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, míg a Gamma Műszaki Zrt. katasztrófavédelmi eszközöket fejlesztett. Több autógyártó is nyilvánosságra hozta 2021-es eredményeit a héten, ezek alapján elmondható, hogy folytatódott az elektrifikáció trendje. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Beruházások hazánkban
Szerencsére az idei év harmadik hetében is beszámolhattunk néhány hazai járműipari beruházásról. A fémszerkezetek gyártásával foglalkozó Gémtech Kft. kétmilliárd forint értékű beruházás keretében épített új csarnokot, az állam ehhez 900 millió forinttal járult hozzá. A napkori beruházás 450 munkahely megmaradását jelenti Szabolcsban.
A Gamma Műszaki Zrt. modulárisan felépülő katasztrófavédelmi eszközrendszert fejlesztett, amely a BM katasztrófavédelmi rendszerében lévő elemeket kiegészítve növeli a hatékonyságot, és bővíti a meglévő műveleti képességeket. A beruházást az állam 266 millió forinttal támogatta.
Az Audi Hungaria fejlesztésének köszönhetően már mattlakkozással is készülhetnek az Audik Győrben, így a színválasztásnak csak a vevő fantáziája szabhat határt: a karosszériák a 6,5 kilométer hosszú gyártósoron, a legkülönbözőbb színeket magukra öltve válnak ellenállóvá a környezeti hatásokkal szemben.
A Volánbusz idén sem áll le a buszbeszerzésekkel, a tervek szerint ötszáznál is több autóbusz fiatalítja majd az állami szolgáltató flottáját. Januárban 88 hazai fejlesztésű, Mercedes-Benz alapokra épülő Reform 501 áll forgalomba.
Csökkenő eladások, de nem az Opelnél
Európában – és Magyarországon is – csökkent az újonnan forgalomba helyezett autók száma 2021-ben az előző évhez képest, ráadásul európai szinten zsinórban már hatodik hónapja egyre alacsonyabb ez a mutató. Ez érződik az európai gyártók tavalyi eredményén is, igaz, nem mindenki zárt egyformán rossz évet.
Az Audi kevesebb autót adott el 2021-ben, mint 2020-ban, azonban a csökkenés minimális – 0,7 százalékos – volt. Jellemző más gyártók tavalyi évére is, így au Audiéra is, hogy jól indult, ám a chiphiány egyre inkább éreztette a hatását, az év második fele emiatt gyengébbre sikerült.
A Renault Csoport jónak értékelte a tavalyi évét annak ellenére, hogy 4,5 százalékkal kevesebb autót tudott eladni a korábbi esztendőhöz képest. A körülményekhez képest ez is pozitív szám a Renault vezetői szerint.
Az Opel Nyugat-Európában még növelni is tudta az eladott autók számát 1,2 százalékkal, ugyanakkor a Toyota arra számít, hogy nem tudja elérni az év elején kitűzött célját. Fontos megjegyezni, hogy a japán OEM üzleti éve március végéig tart.
Használt autók az új helyett
Ahogyan fent már említettük, Magyarországon jelentősen csökkent 2021-ben az újonnan forgalomba helyezett autók száma a 2020-as adatokhoz képest. Nem úgy a használt autóké! Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, csaknem 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát tavaly, ez 3,4 százalékkal haladja meg az előző évit.
Idén már javulhat a helyzet. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) 125 ezer új személygépkocsi forgalomba helyezésére számít az idén Magyarországon a tavalyi 122 ezer után.
Új modellek
A mögöttünk hagyott héten a Subaru két új elektromos modell koncepcióját mutatta be Japánban. A Tokiói Autószalonon bemutatkozó autók a száguldás és az elektromobilitás szerelmeseit egyszerre elégítik ki – amennyiben lesz belőlük sorozatgyártás.
A Volvo megmutatta, milyen lesz az XC90 utódja. Az SUV csak elektrifikált hajtással lesz kapható, a külseje pedig meglehetősen sajátosra sikeredett, valószínűleg nem fogják összekeverni más gyártók autóival.
Érezteti hatását a járvány
Nem nevezhető éppen meglepetésnek, hogy negyedével nőtt tavaly a félvezetőipari ágazat forgalma globálisan. A chipek iránt hatalmas a kereslet, részben a technológiai fejlődés, részben a járvány hatása miatt. A gyártók ezt nem tudják teljesen lekezelni, ez okozza a félvezetők hiányát, ami még 2022-ben is meghatározó marad, talán az év végére majd enyhül.
A fentinél jóval közvetlenebb hatása a járványnak, hogy az idei Hannover Messe április helyett május 30-a és június 2-a között kerül megrendezésre. Az eseményt idén már rendesen, fizikai jelenléttel tartják meg, tavaly online került megrendezésre, 2020-ban elmaradt.
Dübörög az elektrifikáció
Az elektromobilitás generálta kereslet miatt egyre több akkumulátorra van szüksége az autógyártóknak. Európa nagyon kitett az ázsiai cégeknek ezen a téren, ezt változtatná meg közösen a Volkswagen és a Bosch és európai értéklánc kiépítésével. Az együttműködés végett egy közös vállalkozást is létrehozna a két német cég, de ezzel kapcsolatban még óvatosan fogalmaznak.
Az elektromos autók terjedését jól mutatja az a meglepő adat, hogy a BP olaj- és gázipari óriás már azzal számol, hogy hamarosan nyereségesebbé válhat elektromosautó-töltőket telepíteni, mint benzinkutakat.
Ehhez képest a BMW még nem tett le a belső égésű motorok fejlesztéséről. Egy interjú szerint a BMW a motorok új generációján dolgozik, köztük benzines, dízel, hat- és nyolchengeres erőforrásokon. A környezetvédelmi normáknak való megfelelés miatt a gyártónak csúcstechnológiás motorokra lesz szüksége.
Végezetül egy fontos hír a Tesla-tulajdonosok számára: egy német informatikus olyan biztonsági rést talált, ami segítségével át tudta venni az autó egyes funkcióinak irányítását távolról.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!