Trend A CATL is belép az akkucsere piacára

A CATL is belép az akkucsere piacára

autopro.hu/P.B. | 2022.01.22 08:23

A CATL is belép az akkucsere piacára

Fotó: CATL

Az akkumulátorok töltés helyetti cseréje elsősorban a kínai Nio területe, az autógyártó egyik védjegye ez a technológia. Most a szintén kínai CATL is belépett erre a piacra akkumulátorgyártóként, és bemutatta az Evogo névre hallgató megoldását.

Hirdetés

A CATL által bemutatott Evogo egy akkumulátorokból, egy gyorscserét elvégző berendezésből és egy applikációból áll. A vállalat elmondása szerint különböző gyártók autói számára is használható lesz a megoldás, azt ugyanakkor nem árulták el, mely városokban és mikor telepítik az első Evogo állomásokat.

A rendszer középpontjában az akkumulátorok állnak, azaz a Choco-SEB névre hallgató, a cserére érkező autókba behelyezendő akkuk. A SEB az angol Swapping Electric Block, azaz a cserélhető elektromos blokk rövidítése.

A blokkok gravimetrikus energiasűrűsége 160 wattóra/kilogramm, a térfogati energiasűrűség pedig 325 wattóra/liter. A CATL szerint egyetlen blokk akár 200 kilométeres hatótávolságra is elegendő – ugyanakkor ez a 200 kilométer vélhetően nem az Európában használatos WLTP-szabvány szerint van számítva.

Nincs nagy helyigénye

Egy szabványos Evogo rendszerű csereállomás állítólag három parkolóhelyet foglal el, és akár 48 Choco-SEB tárolására lesz alkalmas. A blokk cseréje körülbelül egy percet vesz igénybe. Az Evogo rendszer más, „a különböző régiók éghajlatához igazodó” váltóállomásokat is tartalmaz majd. A CATL azonban ezeket nem részletezi.

Ugyanakkor érdekesség, hogy a CATL szerint a Choco-SEB-nek nem csak a speciálisan tervezett modellekbe kell illeszkednie, hanem szinte univerzális lesz – a globális piacon elérhető akkumulátoros elektromos modellek 80 százalékával kompatibilis lesz, valamint a következő három évben megjelenő összes ilyen elektromos autó akkuinak cseréjére alkalmas lesz az állomás.

Ettől függetlenül a járműveket át kell alakítani az Evogo rendszerhez. A Bestune NAT lesz az első modell, amelyet a rendszerrel együtt kínálnak – írja az electrive.com.

Cél a költségcsökkentés

A gyártó szerint a Choco-SEB blokkok az A szegmenstől a C szegmensig terjedő járművekhez használhatók, és a csereállomások az ezt használó különböző OEM-ek összes járműmodelljéhez igazodhatnak.

A cserélhető akkumulátorokkal a CATL célja a felhasználók költségeinek csökkentése. A túl nagy (és drága) akkumulátorokkal való rövid távok megtétele helyett a járműtől függően egy-három blokk közötti rugalmas beépítést kell lehetővé tenni. Az alkalmazáson keresztül az ügyfél kiválaszthatja, hogy csak egy blokkra van szüksége az ingázáshoz, vagy többhöz.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink