30 versenyről beszélt az F1 vezérigazgatója

Forma-1, Sao Pauló-i Nagydíj, rajt
General view taken during the sprint qualifying at the Autodromo Jose Carlos Pace, or Interlagos racetrack, in Sao Paulo, on November 13, 2021, ahead of Brazil's Formula One Sao Paulo Grand Prix. - Brazil will hold its F1 Sao Paulo Grand Prix on November 14. (Photo by NELSON ALMEIDA / AFP)
Vágólapra másolva!
Stefano Domenicali szerint pillanatok alatt lehetne ennyi, ha mindenképp akarnák, akkora az érdeklődés, de természetesen továbbra is az évi 25 a lehetséges maximum. Kellemesnek érzi a problémát a választással kapcsolatban.

A Forma-1 vezetése fogékony az üzletkötésre a versenyrendezési szándékot fontolgatókkal, idén már 23 nagydíjból fog állni a szezon. Hogy a bővítésnek milyen árnyoldala van a sportágban dolgozó "kisemberek" szempontjából, arról egy veterán szerelő beszélt nemrég, és a potenciális helyszínek kapcsán egyáltalán nem kizárt, hogy a naptár hossza a közeljövőben eléri a szabályban engedélyezett 25 futamos maximumot.

Napirenden van például Kínában egy második verseny, az Egyesült Államokban esetleg egy harmadik, valamint a kiaknázatlan piac miatt az afrikai visszatérés.

22-ről 23 versenyre bővül a naptár idén Forrás: AFP/Nelson Almeida

Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója szerint az érdeklődés akkora, hogy 30 futamról simán megállapodnának, ha akarnák. „Kétségtelenül szép időszakát éli a Forma-1. Feszült küzdelem dúl a pályán, sokan érdeklődnek az üzleti része iránt, új nézők érkeznek és új csatornákon keresztül érjük el őket. Egyértelműen lefektettük a jövőbeli szabályok útját, amely hű a géneinkhez és a jövőbeli technológiákat és a fenntarthatóságot is szolgálja az új üzemanyaggal – mondta a The Race-nek. –
Hatalmas az érdeklődés új és korábbi helyszínek részéről, hogy a bajnokság részévé váljanak."

„De nem mehetünk ebbe az irányba. Kellemes problémával szembesülünk, hogy stratégiailag, üzletileg eldöntsük, hova menjünk."

„Áttekintjük, melyik nagydíjakat akarjuk állandó jelleggel megtartani és melyeket cserélgethetnénk egymással. Kiértékeljük az ötleteket – tette hozzá. – Fontos, hogy eltérőek legyenek a pályák. Mindegyiknek más az arculata, más megközelítést igényel."

2021-ben a szaúdi pálya is az újonnan bemutatkozó helyszínek között volt Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

A vírus miatt akár kényszerből, akár attól függetlenül is betervezett új/visszatérő pályákat egyébként többnyire jól fogadták a pilóták és a közönség. Ami a Magyar Nagydíjat illeti, a 2037-ig érvényes szerződéssel a birtokában egyelőre nem kell aggódnia amiatt, hogy a konkurencia kiszorítja, ehhez természetesen fejlesztések is szükségesek.

Két pályán is felújítást végeztek

A bajnokságba két év szünet után visszatérő ausztrál pálya áprilisban módosított vonalvezetéssel fogadja a mezőnyt, ettől egy kör várhatóan nagyjából 5 másodperccel lesz gyorsabb, nem mellesleg javulnak az előzési lehetőségek az autók új aerodinamikai jellemzőitől függetlenül is. A szervezők beszámoltak róla, hogy több mint két hónappal a futam előtt végeztek az átalakítással.

Az USA-ban csak ősszel lesz verseny, de ott is elvégeztek egy hosszabb szakaszt érintő újraaszfaltozást, amit az évek óta problémának számító bukkanók okoztak. A pálya üzemeltetői remélik, hogy ezzel megoldódik a gond és nem kell a csapatoknak attól tartani, hogy a sok rázkódástól megsérülnek az autók.