Elemzések Túl lassan halad az elektrifikáció Kínában

Túl lassan halad az elektrifikáció Kínában

autopro.hu/V.M. | 2022.01.21 08:21

Túl lassan halad az elektrifikáció Kínában

Fotó: Pixabay

Kína autószektorának szén-dioxid-kibocsátása jól alakul ahhoz, hogy a célnak megfelelően 2027-re tetőzzön, azonban a tendencia megváltozása nélkül valószínűtlen, hogy a tervek szerinti módon klímasemlegessé váljon 2060-ra – áll a Greenpeace egy jelentésében.

Hirdetés

Az autószektor emissziójának 1,75 milliárd tonna lesz a csúcsértéke, ami 2035-re 11 százalékkal fog csökkenni a Greenpeace számításai szerint.

A 11 százalék azonban közel sem elég, a klímasemlegesség 2060-ra történő eléréséhez ugyanis 20 százalékos mérséklésre van szükség 2035-ig – mutat rá a környezetvédő szervezet.

Hogy Kína a karbonsemlegességi célt elérhesse, a kibocsátásmentes járműveknek 2030-ra az eladások 63 százalékát, 2035-re pedig a 87 százalékát kell kitenniük a Greenpeace előrejelzése szerint. „A megfelelő válasz az autógyártók részéről Kínában a belső égésű motoros járművek teljes kivezetése 2030-ra” – vonta le a következtetést Bao Hang, a Greenpeace Ázsia projektvezetője.

Kína nem tervez ilyen hamar váltani

Az ázsiai ország egy 2021-2035-ös időszakra szóló, 2020 végén bemutatott autóipari fejlesztési tervében az áll, hogy a teljesen elektromos gépkocsiknak az eladások 20 százalékát kellene adnia 2025-re, 2035-re pedig a „fősodort” kell, hogy jelentsék.

Tavaly a kínai kormány egy kibocsátásnövekedés megállításáról szóló akciótervben azt közölte, hogy 2030-ra a teljes eladások 40 százalékának kellene úgynevezett tiszta és új energia járművekből állnia.

2021-ben 3,52 millió akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás és plug-in hibrid járművet értékesítettek Kínában, 157,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – írja a Reuters.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink