Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Túl lassan halad az elektrifikáció Kínában
Kína autószektorának szén-dioxid-kibocsátása jól alakul ahhoz, hogy a célnak megfelelően 2027-re tetőzzön, azonban a tendencia megváltozása nélkül valószínűtlen, hogy a tervek szerinti módon klímasemlegessé váljon 2060-ra – áll a Greenpeace egy jelentésében.
Az autószektor emissziójának 1,75 milliárd tonna lesz a csúcsértéke, ami 2035-re 11 százalékkal fog csökkenni a Greenpeace számításai szerint.
A 11 százalék azonban közel sem elég, a klímasemlegesség 2060-ra történő eléréséhez ugyanis 20 százalékos mérséklésre van szükség 2035-ig – mutat rá a környezetvédő szervezet.
Hogy Kína a karbonsemlegességi célt elérhesse, a kibocsátásmentes járműveknek 2030-ra az eladások 63 százalékát, 2035-re pedig a 87 százalékát kell kitenniük a Greenpeace előrejelzése szerint. „A megfelelő válasz az autógyártók részéről Kínában a belső égésű motoros járművek teljes kivezetése 2030-ra” – vonta le a következtetést Bao Hang, a Greenpeace Ázsia projektvezetője.
Kína nem tervez ilyen hamar váltani
Az ázsiai ország egy 2021-2035-ös időszakra szóló, 2020 végén bemutatott autóipari fejlesztési tervében az áll, hogy a teljesen elektromos gépkocsiknak az eladások 20 százalékát kellene adnia 2025-re, 2035-re pedig a „fősodort” kell, hogy jelentsék.
Tavaly a kínai kormány egy kibocsátásnövekedés megállításáról szóló akciótervben azt közölte, hogy 2030-ra a teljes eladások 40 százalékának kellene úgynevezett tiszta és új energia járművekből állnia.
2021-ben 3,52 millió akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás és plug-in hibrid járművet értékesítettek Kínában, 157,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!