Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét a haszongépjárművekre fókuszál a Bollinger
Az elektromos járműveket gyártó amerikai startup, a Bollinger ismét a haszongépjárművekre és a flottákra kíván összpontosítani. Ennek érdekében a gyártó szünetelteti a B1 nevű terepjáró és a B2 névre hallgató pickup fejlesztését.
A B1 és a B2 modelleket már 2019-ben bejelentette a cég, a modellek kiszállítását pedig 2021-re tervezték. Bár azóta csend van erről, vélhetően a koronavírus-járvány és annak következményei hátráltatták a munkálatokat.
2020-ban a Bollinger bemutatott egy elektromos autókhoz való platformot külső ügyfelek számára, valamint egy elektromos teherautó terveit is közzétette. A stratégiaváltás után most – egyelőre – ez lesz az üzleti modell magja. Ahogy Robert Bollinger vezérigazgató a közösségi médiában hangsúlyozta, a B1 és a B2 modellek fejlesztése csak szünetel, de nem végleg vetették el őket. Elhalasztjuk a fogyasztói járművek fejlesztését, és a hangsúlyt a kereskedelmi teherautókra és flottákra helyezzük – fogalmazott.
Ebben van a nagyobb üzlet
A Bollinger visszatéríti a B1 vagy B2 lefoglalására már befizetett foglalásokat. Bollinger közvetlenül nem említette a stratégiaváltás okait a videónyilatkozatban. A haszongépjárművekre való összpontosítás lehetővé teszi a vállalat számára, hogy továbbfejlessze technológiáját, és ezáltal jelentős „befolyást gyakoroljon a járműipar zöld jövőjére”.
A magánszemélyek számára készült két modellt a haszongépjárművek alvázának négy változata váltja fel. Ezek az Egyesült Államok 3., 4., 5. és 6. osztályába tartoznak, és mindegyik hatótávolsága legalább 322 kilométer. A legkisebb modellt 6350 kilogramm össztömegre tervezték, a 6-os osztályú változat tömege 11800 kilogrammig terjedhet.
A változatok elsősorban a tengelytávban (3,53-tól maximum 6,17 méterig) és a lehetséges raktérben térnek el egymástól – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!