Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A „három A” éve lehet 2022
2022-ben várhatóan velünk maradnak ugyanazok a kihívások, amelyek 2021-et is meghatározták. Azok a vállalatok lehetnek a legsikeresebbek ebben a környezetben, amelyek sikeresen alkalmazzák a „három A” módszerét: kellően agilisak lesznek és élnek az additív technológiák, valamint az automatizáció előnyeivel.
Bárhogyan is alakuljon a járványhelyzet az előttünk álló időszakban, az sajnos biztos, hogy a gazdasági életben az idei évre is ráveti az árnyékát a koronavírus-járvány. A vállalatoknak erre megfelelően kell reagálniuk, hiszen így válhatnak sikeressé, vagy így maradhatnak a jó úton. Jon Hirschtick, az Onshape alapítója és a PTC ügyvezető alelnöke az Industry Week hasábjain írt arról a három „A”-ról, ami a kulcs lehet a sikeres évhez.
A „három A” az agilitást, az additív technológiákat és az automatizálást jelenti. Hirschtick szerint ez az a három stratégia, ami feltétlenül szükséges lesz idén egy sikeres cég számára.
Agilitás a versenyképességért
A világjárvány megmutatta az üzleti agilitás fontosságát. Azok a cégek, amelyek képesek voltak gyorsan alkalmazkodni a változásokhoz, valósággal virágzásnak indultak, és könnyedén maguk mögé utasították a versenytársaikat.
Így volt ez a járműiparban is, bár a chiphiány mindenkit elért, de azok, akik kreatívan és gyorsan tudtak reagálni, a versenytársakhoz képest sokkal jobb számokat tudtak produkálni.
A mai digitális korszakban a szervezeteknek késznek kell lenniük a gyors változásokra való reagálásra és az alkalmazkodásra szinte minden területen: a termékek kialakításában, a munkaerő válogatásában, az ellátási láncban, a termelési volumenben és még sorolhatnánk a példákat. Ehhez a megfelelő technológiákkal és folyamatokkal kell rendelkeznie a cégeknek.
Az automatizálás fősodorrá válik
Akár a munkaerőhiány az oka, akár az alacsonyabb költségek iránti kérlelhetetlen igény, esetleg a COVID miatt az emberi kapcsolatok csökkentésének vágya okozza, de szinte minden iparágban hiány van a szakképzett munkaerőből, ami további nyomást helyez a jelenlegi alkalmazottakra.
Hirschtick szerint az automatizálás a válasz a munkaerővel kapcsolatos kihívásokra, legyen szó létszámbeli vagy minőségbeli hiányosságokról, esetleg hatékonyságnövelésről. Mint fogalmaz, egyre több gyártó fektet kobotokba, hogy azok átvállalják az unalmas, veszélyes és ismétlődő munkát, míg az emberek a kreatív feladatokra összpontosítanak. Ez javíthatja a hatékonyságot, növelheti a termelési kapacitást és csökkentheti a költségeket. Nem csoda, hogy a kobotok piaca 2027-re várhatóan eléri a 10,5 milliárd dollárt.
Az additív technológia segíti az innovációt
Az additív technológiák (mint például a 3D nyomtatás) – akárcsak a felhőalapú technológiák – megváltoztatták a gyártási környezetet és arra késztetették a szereplőket, hogy újradefiniálják az innovációt. Az ellátási láncuk rugalmasságának megőrzése érdekében a vállalatok áttérhetnek a digitális készletekre és az igény szerinti gyártásra. Hirschtick szerint az additív gyártás népszerűsége 2022-ben és azt követően is az egekbe fog emelkedni.
Felmérések szerint a globális 3D nyomtatási piac 2026-ra várhatóan 34,8 milliárd dollárra fog növekedni, 22,5 százalékos összetett éves növekedési rátával. A keresletet befolyásoló további tényezők közé tartozik az alkatrészek folyamatosan javuló minősége, az új anyagok elérhetősége és a 3D nyomtatási projektekbe történő kormányzati beruházások.
Az Industry Week cikke szerint a világjárvány legfontosabb tanulsága a különféle digitális platformok elérhetősége és elfogadása, függetlenül attól, hogy otthonról, irodában vagy néha mindkettőben dolgozunk. Mindegyik eszköz új előnyöket és új munkafolyamatokat kínál – a valós idejű tervezést lehetővé tevő felhőalapú platformoktól a termékinnovációt felgyorsító, feltörekvő technológiáig. Most már az innovátorokon és az üzleti vezetőkön múlik, hogy kihasználják-e a megfelelő platformokat.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!