Értelmetlen dolgokról hadoválnak a politikusok
A szavazók több mint 70 százaléka szerint túl kevés szó esik tartalmi kérdésekről a szeptember 26-i németországi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választást felvezető kampányban − mutatta ki a Business Insider című hírportál megbízásából készített közvélemény-kutatás.
A választók túlnyomó többsége elégedetlen a kampánnyal, 72 százalékuk úgy látja, hogy nem jelennek meg benne eléggé a tartalmi, a közösség életét valóban érintő kérdések.
Valamennyi párt táborában többségi vélemény, hogy a politikusok nem beszélnek eleget tartalmi ügyekről. A legnagyobb arányban − 90 százalékban − a liberális Szabad Demokrata Párt (FDP) szavazói gondolják ezt.
Az adatok korcsoport szerinti bontásban is azt mutatják, hogy a többség minden korosztályban több tartalmat szeretne látni a kampányban. Leginkább a fiatalok elégedetlenek, és az életkor emelkedésével csökken az elégedetlen szavazók aránya:
- a 18−29 évesek 76 százaléka,
- a 40−49 évesek 74 százaléka és
- a 60 év felettiek 68 százaléka
érzi úgy, hogy a választási kampány nem eléggé tartalomközpontú.
A legutóbbi felmérések szerint a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) a szavazatok 25−26 százalékát gyűjtheti össze szeptember 26-án. A a Kereszténydemokrata Unió (CDU) és a Keresztényszociális Unió (CSU) 21−23 százalékot szerezhet.
(MTI)