Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos Ikarust tesztelt a főváros
Bár Budapest nem része a Zöld busz programnak, ennek ellenére az elmúlt egy évben már az ötödik elektromos autóbuszt tesztelte az ArrivaBus, a BKK egyik szolgáltatója a fővárosban. Ezúttal egy kínai-magyar kooperációban, de hazánkban gyártott autóbuszt próbálhattak ki a budapesti utasok.
Szeptember 15-e és 19-e között tesztelte az ArrivaBus Budapesten, a 105-ös viszonylaton az Ikarus CityPioneer típusú autóbuszát. Az utasok szokás szerint ingyen próbálhatták ki a járművet, ami Székesfehérváron készült – ráadásul a dizájnelemeken is látszik, hogy ez már egy Magyarországon továbbfejlesztett példány, ugyanis a busz megjelenése eltér a kínai CRRC buszaitól.
Hasonlóan az autopro.hu által a télen Székesfehérváron tesztelt buszhoz, ez a jármű is 28 ülőhellyel rendelkezik, de összesen 84 utas szállítására alkalmas. Az utastér elrendezése hasonló, ezen a buszon is hátra kerültek az akkumulátorok, így a hátsóajtóval egyvonalban véget is ér az utastér.
Érdekesség, hogy ez a busz belülről alapvetően megfelelt a BKK által megkövetelt dizájnnak: például kék kapaszkodókkal és megfelelő matricákkal rendelkezik, valamint a FUTÁR-rendszerrel is felszerelték.
A klímával nem lesz gond
Vissza-visszatérő kritika a fővárosi autóbuszokat illetően nyáron, hogy számos busz nincs felszerelve klímával, vagy ha igen, a berendezés nem működik megfelelő hatásfokon. Nos ilyen jellegű probléma az elektromos Ikarus esetében nem merülhet fel, ugyanis kifejezetten hűvös idő fogadott a buszra felszállva – pedig a belvárost átszelő 105-ös sokszor áll meg, gyakori az utascsere, ráadásul forgalmas a vonal, a sok ember miatt hűteni is nehezebb az utasteret.
Állóhelyzetben tulajdonképpen a klíma volt az egyetlen hanghatás a buszon, menet közben persze a villanymotorok jellegzetes hangját is lehetett hallani – illetve itt-ott a kátyúk miatt néha zörgött a jármű, de közel sem olyan mértékben, mint a Székesfehérváron tesztelt társa.
Műszaki adatok
A busz hátulján és a tetején elhelyezett akkupakkok összességében 314 kilowattos teljesítményt tesznek lehetővé, míg a jármű hatótávolsága 250-300 kilométer között mozog. A lítium-vasfoszfát akkumulátorokat a kínai CATL gyártja.
A busz alacsonypadlós, de a második és a harmadik ajtó közötti ülések zöme dobogón található, így csak lépcsőn át közelíthetőek meg ezek a székek. A jármű hossza 12 méter.