14 °C Budapest
Budapest, 2020. augusztus 10.Lidl logo a 100 éves, felújított bérpalota falán, a Király utca és a Lövölde tér sarkán.MTVA/Bizományosi: Róka László ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.

Kiderült a turpisság: ezért olcsóbb külföldön a Lidlben vásárolni, mint Magyarországon?

G7
2021. szeptember 19. 09:03

Kísérletet hajtott végre a G7: a Lidl egyik franciaországi boltjában vették volna meg ugyanazokat a termékeket, amiket itthon, hogy meggyőződjenek arról, hol olcsóbb vásárolni. Csakhogy ez a terv korántsem volt olyan egyszerű, mint gondolnánk: a magyar bevásárló lista 42 termékéből ugyanis csak 80 százalékban találtak egyező vagy hasonló terméket. A Lidl francia áruválasztéka - mint kiderült - nagyban eltér a magyartól.

A 22 forintos magyar kiflinek és zsemlének például lehetetlen (árban és minőségben hasonló) francia párt találni, de ugyanígy nincs esély rögös túróhoz hasonló terméket, de tv paprikát, vagy fehérrépát sem vásárolni. Ezért olyan kosarat próbáltak összeállítani, amely összehasonlíthatóbb termékeket tartalmaz, alapélelmiszerekkel. Néhány kompromisszummal - pl. a magyar kakaós csigát belga tekerccsel kiváltva - így összevethetővé vált egy átlagos bevásárlás.

Az így 33 termékből álló bevásárló listán szereplő termékek árait 350 forintos euroárfolyamon váltották át. Így a 33-ból összesen kilenc olyan termék került a kosárba, amely Franciaországban olcsóbb volt (akció nélkül, a rendes árakkal számolva). A francia vásárlónak tehát abszolút értékben is olcsóbb a Lidlben a vaj, a tejföl, a paradicsom, az alma, a kávé, a spagetti, a vöröshagyma és a maasdam sajt, mint a magyarnak itthon. A termékek többségénél a francia árak jóval magasabbak, ezért nem meglepő, hogy ha a bevásárlólista teljes költségét nézzük,

a magyar 14 393 forint helyett Franciaországban 19 865 forintnak megfelelő eurót kell a kasszánál fizetni.

Ez azt jelenti, hogy ennek a nem reprezentatív és nem hivatalos, szubjektív alapon összeállított kosár értéke alapján a francia Lidl 38 százalékkal drágább, mint a magyar. Azt hozzá kell tenni, hogy a csirke és a pulyka a magyarhoz képest olyan borzasztóan drága a francia Lidlben, hogy ha ezt a két terméket kivennénk a listából, akkor egyből 18 százalékra esne vissza az eltérés.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Jogos lehet a reakció, hogy Franciaországban a fizetések jóval magasabbak a magyarnál. Az árakat a hivatalos nettó átlagkeresetekhez, vásárlóerő paritáson számolva azt láthatjuk, hogy a magyar nettó átlagkereset (nem abszolút értékben, hanem vásárlóerő paritáson) 594 ezer forint, a francia viszont 948 ezer forintnak megfelelő euró. A fenti bevásárlás tehát a magyar átlagkereset 2,4 százalékát viszi el, a franciának viszont csak a 2,1 százalékát. Tehát

a jóval többet kereső francia család ugyan többet fizet a kasszánál, mint a magyar, mégis kevésbé érzi a bevásárlást költségesnek.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem