Gyártók Bemutatkozott az új Ford Fiesta

Bemutatkozott az új Ford Fiesta

autopro.hu | 2021.09.18 08:20

Bemutatkozott az új Ford Fiesta

Ford Fiesta ST-Line | Fotó: Ford Mynewsdesk

A Ford nemrég mutatta be első ízben az új Fiestát, amelynek magabiztos, új stílusa, továbbfejlesztett technológiája és kifinomult mild hibrid hajtása minden eddiginél jobban felkészíti a kompakt ferdehátút a jövő kihívásaira.

Hirdetés

A Fiesta eddig is mutatós formavilágát új szintre emeli a merész, szembeötlő dizájn, így az autó látványosan kitűnik a tömegből, miközben a különböző Fiesta-változatok is jól megkülönböztethetők lesznek egymástól. A Trend, Titanium, ST-Line és Active kivitelek egyedi stíluselemeihez még bőségesebb színválaszték társul, nem beszélve a keréktárcsák és a belső kárpitok megújult kínálatáról. A Fiesta-családban megjelenik az új, fényűző Vignale csomag is.

Az intelligens vezetési élmény érdekében a Fiesta megkapja a legújabb generációs technológiákat. Most először jár mindegyik Fiesta-változathoz LED fényszóró. Ezenfelül a Vészhelyzet Előrejelzés és a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer most először kaphatók a modellhez, amelyben számos egyéb kifinomult vezetősegítő technológia is megtalálható.

Az elektromos hajtásláncokkal az új Fiesta vezetői nemcsak takarékosan és csekély károsanyag-kibocsátással, hanem kifejezetten élvezetesen is autózhatnak. A Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid segít optimalizálni az üzemanyag-fogyasztást, ugyanakkor készséges gyorsításaival magasabb szintre emeli a Fiesta eddig is legendás menetdinamikáját.

A Ford most mutatta be be a Ford Performance által fejlesztett Fiesta ST változatot is. A ferdehátú izomautó felszereltségében megtalálhatók új Matrix LED fényszórók, illetve a saját tervezésű Performance ülések is – és az egészre egy 10 százalékos csúcsnyomaték-növelés teszi fel a koronát, amivel a 200 lóerős 1,5 literes EcoBoost motor vonóereje eléri a 320 newtonmétert.

Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST | Fotó: Ford Mynewsdesk

Friss dizájn, változatos személyiségjegyek

Az új Fiesta alapja a Ford jól bevált B-platformja (amire a Ford Puma kompakt SUV is épül), így az autóból sokféle praktikus és kifinomult három- illtetve ötajtós kivitel készülhetett, amelyek közt minden Fiesta-vásárló megtalálhatja az életmódjához leginkább illő járművet.

A teljes modellcsaládra jellemző új külső stílus egyik közös eleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű felső hűtőrácsot terveztek a dizájnerek. Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók keskeny, vízszintesen elnyújtott alakja tovább erősíti az új Fiesta magabiztos, modern formanyelvét.

Minden Fiesta-változatnak saját, jól felismerhető egyénisége van, amit látványosan kihangsúlyoz az egyedi hűtőrács-kialakítás, illetve azok a jellegzetes külső és belső dizájnelemek, amelyek remekül illenek az adott változat egyéni karakteréhez.

A Ford Performance autói által inspirált, sportosabb karakterű ST-Line kivitel látványos ismertetőjegye például, hogy felső hűtőrácsa mélyebb kialakítású, és ragyogó feketére fényezett méhsejtmintás rács díszíti. A szélesen elnyúló oldalsó szellőzőnyílásokat a karosszéria színére fényezték, a nagyobb méretű alsó hűtőrács pedig határozott kiállást kölcsönöz az autónak.

Hajtásláncok a ma és a holnap elvárásaihoz

EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtásával és EcoBoost benzinmotorjaival az új Fiesta kifinomult, élénk és takarékos vezetési élményt kínál.

Az üzemeltetési költségek csökkentésére és a Fiestákra jellemző élvezetes vezetési élmény fokozására tervezett EcoBoost Hybrid modellekben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítiumion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

Ford Fiesta Active

Ford Fiesta Active | Fotó: Ford Mynewsdesk

Az új Fiesta 1,0 literes EcoBoost Hybrid motorja 125 és 155 lóerő teljesítménnyel rendelhető meg, a blokkhoz hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik. A WLTP szabvány szerint mért legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás 4,9 liter 100 kilométerenként, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 111 gramm/kilométer, ami 5 százalékkal kedvezőbb a nem hibrid hajtású 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motor értékeinél, és a Ford saját mérései szerint akár 10 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele a városi forgalomban.

A 125 lóerős EcoBoost Hybrid erőforráshoz megrendelhető a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automata sebességváltó is, ami zökkenőmentes fokozatváltásokat kínál; ezzel az egységgel az autó legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,2 liter/100 kilométer, szén-dioxid-kibocsátása pedig 117 gramm/kilométer.

A Ford 1,0 literes EcoBoost blokkja 100 lóerős teljesítménnyel, 5,2 liter/100 kilométer üzemanyag-fogyasztással szerepel a kínálatban. Az EcoBoost Hybrid változathoz hasonlóan ez az egység is nagy nyomású közvetlen befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és a henger középvonalától eltolt főtengellyel működik, és hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik hozzá.

Magabiztos, kényelmes, hálózatba kapcsolt

Az új Fiestában több olyan technológia is bemutatkozik, amelyek kényelmesebbé és magabiztosabbá varázsolják az autózást, legyen szó akár városi vezetésről vagy autópálya-menetről.

A Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha áthajt két behajtani tilos jelzésen az autópálya-felhajtón.

Fotó: Ford Mynewsdesk

A kifinomult technológiák listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Stop & Go és Sebességkorlátozás Felismerés funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, ami biztonságos követési távolságot tart a Ford előtt haladó autó mögött.

A városi autózás stresszét csökkenti az Aktív Parkolóasszisztens is, ami segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást. A vezetőnek nem kell kormányoznia, az ő feladata ilyenkor mindössze a gázadás, a fékezés és a megfelelő sebességfokozat kapcsolása.

A balesetek elkerülésére vagy az ütközés súlyosságának mérséklésére tervezett technológiák közt megtalálható a Keresztirányú Forgalomfigyelővel és Aktív Fékezés funkcióval kiegészített Holttérfigyelő (BLIS), a Sávtartó rendszer és az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer.

Mindemellett a Fiesta fejlett konnektivitási funkciókat is kínál. Alapáras a FordPass Connect beépített modem, ami számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül, például a Járműkeresőt, a Járműállapotot, amivel ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, a gumiabroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb, a Távnyitás/zárást, illetve a Távindítást, ami a hétfokozatú automata sebességváltóval felszerelt változatokban áll rendelkezésre.

Az új Fiesta konnektivitásának köszönhetően elérhetők a Live Traffic frissítések a külön rendelhető navigációs rendszerhez, valamint a Vészhelyzet Előrejelzés, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink