Beavatkozik a Meta az Instagram algoritmusába, hogy az újraközölt tartalmak háttérbe szorításával és a kisebb profilok eredeti posztjainak előtérbe helyezésével minden tartalomgyártónak egyenlő esélyeket biztosítson.

Számos felhasználói panasz érkezett a Metához, mert az utóbbi időszakban egyre több olyan tartalom került az Instagram ajánlásai közé, amelyeket ismeretlen profilok osztottak meg több alkalommal is anélkül, hogy saját eredeti tartalmat gyártottak volna. Ez a gyakorlat különösen a Reels szegmensben volt észlelhető.

A panaszokra válaszul a Meta úgy döntött, hogy beavatkozik az Instagram algoritmusába, hogy háttérbe szorítsa az újraközölt tartalmakat és előtérbe helyezze a kisebb profilok eredeti posztjait.

A Meta szerint eddig a nagyobb követőszámmal rendelkező felhasználók és az újraközölt tartalmak dominálták az eléréseket az Instagramon. Azok a felhasználók, akik más közösségimédia-felületekről, például a TikTokról átvett tartalmakat osztottak meg újra, jelentős elérést érhettek el ezzel a stratégiával. A TechCrunch szerint a cég célja, hogy az Instagramon minden tartalomgyártónak egyenlő esélyei legyenek.

Bár nem tudni, hogy a tervezett változtatásokat mikor tervezi megvalósítani a Meta, érdemes figyelemmel kísérni az Instagram felületét a következő hónapokban, hogy láthatóvá válnak-e az ígért módosítások.

(Borítókép: Egy férfi az Instagramra kattint a látható közösségi média appok között. Illusztráció: Getty Images)