szerző:
Tetszett a cikk?

Megújulnak a magyar gyártású Suzuki – mutatjuk, hogy konkrétan milyen lett a megdrágult 2024-es Vitara, és a szintén magasabb árú S-Cross újdonságait is vázoljuk.

A Suzuki április elején mutatta be az immár 10 éve velünk lévő aktuális Vitara legújabb felfrissített változatát, mely Esztergomban májusban sorozatgyártásba kerülő típusból most sikerült lencsevégre kapnunk egy előszériás példányt.

A változatlan motorizáltságú megújult Vitarát elsősorban enyhén módosított hűtőrácsáról és első lökhárítójáról, valamint új felnijeiről és fényezéseiről lehet lehet felismerni.

Így fest a kifutó Vitara:

A frissítés előtti Suzuki Vitara
László Ferenc

És ilyen a legfrissebb:

Suzuki Vitara a legújabb facelift után
László Ferenc
Suzuki Vitara 2024
László Ferenc

A konfigurátorba hamarosan bekerülő újdonság indigókék színben kozmikus fekete tetővel, illetve titánszürke fényezéssel is elérhető lesz.

A továbbfejlesztett vezetéstámogató és biztonsági rendszerek mellett a 7-ről 9 colosra növelt méretű infotainment kijelző is említést érdemel, amely a néhány éve felfrissített és szintén Esztergomban gyártott S-Cross-ból, illetve a Japánban készülő, és általunk nemrégiben alaposan letesztelt új Swiftből lehet ismerős.

Ilyen volt eddig a műszerfal:

Ráncfelvarrás előtti Vitara
László Ferenc

És ilyen a nagyobb kijelzős megújult műszerfal:

A legfrissebb Suzuki Vitara
László Ferenc
A gyújtást sajnos nem lehetett ráadni a lemerült aksi miatt
László Ferenc

Ugyancsak újdonság a Suzuki Connect, melynek lényege, hogy az ingyenesen letölthető mobiltelefonos applikáció segítségével megnézhetjük, hogy pontosan hol hagytuk az autónkat, távolról nyithatjuk/zárhatjuk a kocsit és az időszakos karbantartásokról is információkat kaphatunk.

A hivatalos árlistákat egyelőre még nem hozták nyilvánosságra, mindenesetre információink szerint az 1,4 literes turbós benzinmotorra és hatfokozatú kézi váltóra épülő elsőkerék-hajtású lágyhibrid GL alapmodell 7,79 millió forinton nyit, a jobban felszerelt GLX verzió indulóára pedig 8,64 millió forint.

Suzuki Vitara
László Ferenc
A 4 hengeres motorokhoz nem nyúltak hozzá
László Ferenc

Az 1,5 literes szívómotort és robotizált automata váltót felvonultató normál hibrid Vitara GL+ 10,24 millió forinton nyit. A metál/gyöngyház felára 170 ezer forint, a kéttónusú fényezésért 240 ezer forintot kérnek el.

Viszonyításképp, a kifutó széria 1,4 literes lágyhibrid GL alapmodelljét 6,99 millió forintos, GLX kivitelét pedig 7,69 millió forintos kedvezményes listaáron jegyzik, az 1,5 literes hibrid GL+ alapára pedig 10,09 millió forint.

Suzuki Vitara
László Ferenc
Suzuki Vitara
László Ferenc
A 116 lóerős szívó hibrid és a 129 lovas turbós lágyhibrid hajtásláncok változatlanok
László Ferenc
Hatfokozatú kézi váltóval és robotizált automatával, opcionálisan összkerék-hajtással is rendelhető a Vitara
László Ferenc
A lágyhibridhez kézi-, a normál hibridhez automata váltó jár – ezzel nem lehet variálni
László Ferenc

A kicsit nagyobb méretű másik esztergomi Suzuki, az S-Cross szintén megújul, ezt azonban szabad szemmel nem lehet észrevenni. A Vitarától eltérően ez esetben nem változik a külső design és a műszerfal sem, ellenben a vezetéstámogató és biztonsági rendszereket jelentősen továbbfejlesztették.

A hivatalos listaárak ismeretlenek, de úgy tudjuk, hogy a legújabb S-Cross magyarországi kedvezményes alapára 8,25 millió forintra emelkedik.

Suzuki S-Cross
László Ferenc

Ez az ár az 1,4 literes turbós benzinmotorra és hatfokozatú kézi váltóra épülő lágyhibrid kivitel GL-verziójára vonatkozik, a jobban felszerelt, metálfényes GLX 9,29 millió forinttól indul.

Viszonyításképp: a kifutó modell kedvezményes GL alapára 7,5 millió forint, a GLX pedig 8,37 millió forinton nyit.

Az 1,5 literes szívómotoros, robotizált automata váltós normál hibrid S-Cross GL+ alapára 10,6 millióról 11,02 millió forintra nő, a GLX-kivitel pedig 11,02 millióról 11,54 millió forintra drágul.

Ugyanazok a hajtásláncok, mint a Vitarában, de a beltér kicsit tágasabb
László Ferenc
Suzuki S-Cross
László Ferenc

Az esztergomi Suzukik legfőbb riválisa, a Dacia Duster épp most esett át teljes generációváltáson.

Az általunk már többek közt terepen is alaposan megnyúzott új román szabadidő-autó LPG-s, lágyhibrid és normál hibrid hajtásláncokkal támad – a 100 lóerős és akár 1300 kilométeres hatótávú alapmodell indulóára 7,2 millió forint.

A harmadik generációs vadonatúj Dacia Duster
László Ferenc
Az LPG és a lágyhibrid kivitel 3 hengeres
László Ferenc
1,6 literes szívó benzinmotorra épül a 140 lovas normál hibrid hajtáslánc
László Ferenc