Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kiderült néhány részlet a készülő Polestar 3-ról
Kiderült néhány részlet a Polestar harmadik modelljéről, ami a tervek szerint 2022-ben kerül az utakra, egy elektromos SUV lesz és annak ellenére, hogy az Egyesült Államokban fogják gyártani, csak két sor ülése lesz.
A Volvo égisze alá tartozó Polestar vezérigazgatója, Thomas Ingenlath egy sajtóbeszélgetésen árult el néhány részletet a jövőre megjelenő Polestar 3-ról. Az elektromos SUV-ból készülni fog egy, illetve két motorral szerelt változat is, de mindegyik kivitel két sor üléssel rendelkezik majd – ez azért érdekes, mert az Egyesült Államokban gyakran igénylik a harmadik üléssort is a vevők, az autó pedig ott fog készülni, a Volvo Ridgeville-ben található üzemében.
A Polestar 3 egy lejtős tetővonalú, azaz csapotthátú crossover lesz, így egy esetleges harmadik sor utasainak már nem jutna elég fejtér. Ingenlath szerint amennyiben harmadik sort is kapna a modell, akkor már nem is különbözne a szintén elektromos XC90-től, ami szintén Ridgeville-ben készül majd az amerikai piacra.
Újgenerációs alapok
A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a Polestar 2-höz hasonlóan egy- és kétmotoros változatokat terveznek a modellből - ezek azonban valószínűleg eltérnek az elektromos szalon 165-300 kilowatt teljesítményű erőátviteli lehetőségeitől: a Polestar 2 a CMA platformra épül, míg a Polestar 3 a Volvo új platformján, a jelenlegi SPA platform utódjára épül.
Ingenlath szerint a Polestar 3 - szintén az XC90 megkülönböztetéseként - olyan erőátviteli rendszerrel fog rendelkezni, amely „egyedülálló teljesítményt nyújt a Polestar számára”.
A Polestar 3 bevezetésével a márka vélhetően át fogja lépni az évi százezer legyártott autót, de a legnagyobb volumenben készített modell így is Polestar 2 marad.
Jöhet a negyedik modell is?
A svéd OEM negyedik modelljének alapot adó Precept tanulmányautó fejlesztésében kulcsszerepet játszik majd a Polestar brit K+F csapata, amely várhatóan több mint 500 főre nő. Ez a Polestar szerint megduplázza a vállalat brit mérnöki kapacitását.
A Precept fontos mérföldkő a Polestar brit csapatának, a belőle készülő szériaautó fontos lépést tesz majd a klímasemlegesség felé vezető úton, és a miénk a csapat, amely ezt biztosítja - mondja Pete Allen, a Polestar brit kutatás-fejlesztési vezetője.
A Polestar néhány nappal ezelőtt két fontos személyzeti váltást is bejelentett: Johan Malmqvistet pénzügyi vezérigazgató-helyettessé, Jörg Brandscheidet technológiai igazgatóvá nevezték ki – írja az electrive.com.