Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elbúcsúzott az Ikarus egyik legendás modellje
A legendás Ikarus 200-as család legelső modellje volt a 250-es, ami a prototípustól számítva 54 évet élt meg a magyar tömegközlekedésben. Az utolsó megmaradt közforgalmú Ikarus 250-es szeptember 14-én, Tatán fejezte be a pályafutását.
A magyar buszgyártás legfényesebb napjaira máig emlékeztetheti az utasokat számos Ikarus 200-as. Ezen buszok száma persze folyamatosan csökken, hiszen a legfiatalabb példányok életkora is eléri lassan a húsz évet, a Volánbusz pedig az utóbbi három évben begyújtotta a rakétákat a járműfiatalítás terén.
Az elmúlt években 1500-nál is több új buszt vásárolt már a Volánbusz, így a járműpark folyamatosan fiatalodik, ezzel együtt egyre kevesebb Ikarus 200-as járja az utakat. A nagyobb példányszámban készülő modellek közül a 2010-es években az Ikarus 266-os búcsúzott, a 2020-as évek első nagy búcsúzója pedig az Ikarus 250-es: ez a modell volt az első a 200-asok között, az első prototípus 1967-ben készült el, a sorozatgyártása 1970-ben indult, míg az utolsó 250-es 1996-ban gördült le a gyártósorról. A Volánbusznál utolsónak megmaradt példány 1994-ben készült.
Nem tűnik el nyom nélkül
Az Ikarus 250-es az Ikarus 256-osnál egy méterrel hosszabb turistabusz, hossza 12 méter, a 256-osnál eggyel több ablaka van oldalanként, mely felváltva eltolható és el nem tolható. A 250-esek zöme lengőajtókkal készült 1-0-1-es ajtóelrendezéssel, de a korai időszakban még kézi ajtókkal gyártották a buszokat. Összesen 17.348 Ikarus 250-es készült, ebből rengeteg került külföldre - zömmel a Szovjetunióba. A Magyarországon maradt közel 800 példányból sem mind került a Volánokhoz, ennek ellenére több buszt is megőriztek már az utókornak a típusból.
Az
utolsónak megmaradt busz DUD-219 rendszámmal állt forgalomba az Alba
Volánnál 1994-ben. Egészen 2018-ig Fejér megyében teljesített
szolgálatot, majd akkor már a KNYKK égisze alatt Oroszlányba került át,
ahol tartalék szerepet töltött be. Később Tatán várt rá ugyanez a
feladat, közben már az összevont, országos Volánbusz színeiben. A
Volán-társaságok összevonását kettő Ikarus 250-es élte meg, 2020-ra
pedig ez az egy példány maradt meg menetrend szerinti járatokon.
A busz 2006 óta a KAZ-698 rendszámot viselte, ezzel a rendszámmal teljesítette utolsó járatát szeptember 14-én.