eur:
392.91
usd:
366.12
bux:
66848.56
2024. április 26. péntek Ervin
Nyitókép: 99designs.de

Az Adidas meghátrált a Black Lives Matterrel szemben

A színesbőrűek jogaiért küzdő szervezet olyan logót szeretne levédetni, melyben három párhuzamos csak található.

Az Adidas eredetileg blokkolni akarta a védjegyoltalmi folyamatot arra hivatkozva, hogy a Black Lives Matter zavart okozna logójával, mivel a sportszermárka az, amely már 70 éve használja a három csíkot saját maga azonosítására - írja a The Guardian.

Most azonban a cég váratlanul meggondolta magát és már nem áll útjába a három csík alkalmazásának.

"Az Adidas a lehető leghamarabb visszavonja a Black Lives Matter Global Network Foundation védjegykérelmével szembeni ellenvetését" - mondta a szóvivő, de magyarázatot nem adott a döntésre. Források szerint ugyanakkor a német cég attól tart, hogy

félreértenék és a Black Lives Matter mozgalom kritikájaként értelmeznék tettüket.

A Black Lives Matter akkor indult, amikor 2012-ben Travyon Martint, egy színesbőrű tinédzsert lelőtte egy önkéntes polgárőr, és akkor vált igazán ismertté, amikor George Floydot egy igazoltatáskor megölte egy fehér rendőr 2020-ban. Még 2020 novemberében elindította a mozgalom a logó védjegyoltalmának folyamatát: ezen három sárga csík látható. Szándékuk szerint a logót különböző ruhadarabokon és tárgyakon jelenítenék meg.

A védjegyhivatalhoz benyújtott hétfői beadványban az Adidas azt írta, hogy a javasolt BLMGNF-minta három csíkot tartalmaz oly módon, hogy megtévesztően hasonlít a három csíkos védjegyhez megjelenésében és általános kereskedelmi benyomásában is". A német gyártó azt is jelezte, hogy már 1952-től használta háromcsíkos logóját, és a design azóta nemzetközi hírnévre és közismertségre tett szert. A cég hozzátette, hogy az áruit és szolgáltatásait ismerő fogyasztók valószínűleg azt feltételeznék, hogy a kérelmező védjegye alatt kínált áruk ugyanabból a forrásból származnak, vagy az Adidashoz kapcsolódnak.

Az Adidas

2008 óta 90 pert indított és 200 megegyezést írt alá

a háromcsíkos logó kapcsán kialakult vitás esetekben. Januárban egy New York-i bíróság megállapította, hogy Thom Browne luxus ruhatervező csíkos ruhadarabjai nem sértik az Adidas védjegyhasználati jogait.

A cég jelenleg nehéz anyagi helyzetben van azt követően, hogy megszakította a kapcsolatot antiszemita kijelentései miatt Kanye Westtel, akinek Yeezy cipőit gyártotta. Idén ez 500 millió eurós bevételkiesést jelent a cégnek. Még nem dőlt el, mi lesz a Yeezy-cipők sorsa: ha esetleg megsemmisítésük mellett döntenek, azzal még félmilliárd eurós kára lesz a cégnek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 26. 10:54
×
×
×
×