Tavaly utolsó előtti helyen végzett a gyártók között, idén pedig két futam után zéró teljesítménnyel a tabella alján helyezkedik el az AlphaTauri csapata. A veszteséges istálló megmentését egy új, névadó szponzortól várják.

Február végén még arról pletykáltak, hogy a Red Bull eladhatja partnercsapatát, az AlphaTaurit, mivel eredmények híján veszteségessé vált az istálló üzemeltetése. A hírt azóta többször is cáfolta az anyacég, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko pedig nemrég elárulta, hogy az eladás helyett milyen opció jelenthetne megoldást.

„Elfogadhatatlannak tartom, hogy az AlphaTauri többe kerül, mint a nagycsapat. Szükségünk van ugyanakkor második csapatra, főleg most, a Red Bull Powertrains motorjai miatt, amelyeken dolgoznunk. A névváltoztatás például logikus lenne. Az AlphaTaurit, mint márkát némileg vissza is fogtuk: azok közül az országok közül, ahol versenyzünk, már csak néhányban árulnak AlphaTauri-termékeket. Három-négy országról van szó. A feladat egyszerű: több pénzt kell behozni, és javítani kell az eredményeken” – fejtette ki a tanácsadó. Marko szerint az sem kizárható, hogy az Alpha Taurinak is legyen egy olyan külsős névadó szponzora, mint az Oracle a Red Bullnak.

Többször is nevet váltott

A Red Bull 2005-ben lépett be a Forma–1-be, majd egy évvel később megvásárolta partnercsapatnak a Minardit, amelyet átkeresztteltek Toro Rossóra, majd 2020-tól az RB divatmárkája után az AlphaTaurinak nevezték el.

(Player)

(Borítókép: Yuki Tsunoda, az AlphaTauri egy versenyzője a március 18-ai Forma–1 szaúd-arábiai nagydíj előtti tesztvezetésen. Fotó: Getty Images)