Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Maradhatnak a belső égésű motorok 2035 után is
A belső égésű motorok 2035 utáni engedélyezését illető vita megoldódni látszik. Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke és Volker Wissing német szövetségi közlekedési miniszter már a hétvége előtt is magabiztosnak mutatkozott, március 26-án pedig a megállapodás is megszületett a németek és az EU között.
A belső égésű autók jövőjét illető vita új fejleményeivel kapcsolatban a német közlekedési miniszter Volker Wissing nagyon magabiztos, ugyanis már kirajzolódni látszik egy járható út a megoldás felé. Az FDP politikusa a német sajtónak még március 24-én azt nyilatkozta, hogy az Európai Bizottsággal való szoros egyeztetés és alapos vizsgálatok után egy konstruktív megoldási javaslatot tudtak benyújtani. „Úgy gondoljuk, hogy nem csak a tartalmi, hanem a jogi kérdéseket is megválaszoltuk.”
Március 26-ára kiderült, hogy Wissing nem a levegőbe beszélt – Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke és Volker Wissing is arról írt Twitteren, hogy megszületett a megállapodás.
„Megállapodtunk Németországgal a (víz és szén-dioxid felhasználásával készült) e-üzemanyagok autókban való jövőbeni használatáról” – írta Timmermans, míg Wissing szerint zöld utat kaptak a szintetikus üzemanyagok.
Németország az e-üzemanyagokra koncentrál
Mint ismert, a vita márciusban újult ki a szintetikus üzemanyagok használatáról. A tagállamok korábban megállapodtak arról, hogy 2035-től csak zéró emissziós új autókat helyezhetnek forgalomba az EU-ban, de a végső megállapodás nem született meg elsősorban német és olasz ellenállás miatt. A németek a szintetikus üzemanyagot használó belső égésű motorokkal szerelt autókat nem voltak hajlandók elengedni.
Az FDP főtitkára Bijan Djir-Sarai még a múlt héten is úgy fogalmazott a ZDF-nek adott interjújában, hogy „ez a vita akkor kerülhet le a napirendről, ha az Európai Bizottság egy teljesen egyértelmű jogi előírást tesz le az asztalra arról, hogy 2035-től az e-üzemanyagok – tehát úgynevezett szintetikus üzemanyagok – használata is lehetséges.”
Olaszország a bioüzemanyagoknak szeretett volna teret nyerni, azonban ha a németek megszavazzák a mostani javaslatot, akkor a többi, a csomagot támogató ország szavazatával azt már el fogják fogadni, az olaszok egyedül, vagy akár néhány keleti tagállammal együtt sem tudják ezt megakadályozni.
Különböző értelmezés
A szintetikus üzemanyagok használatának lehetőségét egészen a tavaszi vitáig az Európai Bizottságban úgy értelmezték, hogy ez a kivétel csak a hatósági járművekre – mint például a mentők vagy a tűzoltók – érvényes, Berlinben viszont minden járműbesorolásra ki akarták terjeszteni – ez sikerült is, bár a javaslatot még meg kell szavaznia az EU-s tagállamoknak, de a német beleegyezéssel a folyamat felgyorsulhat – írja az Automobilwoche.
A fentiek természetesen nem jelentik azt, hogy a mai fosszilis üzemanyagokkal, így benzinnel vagy gázolajjal használható új autókat fognak árusítani 2035 után Európában, ugyanakkor a belső égésű motorok technológiája megmaradt a zéró emissziós szintetikus üzemanyagoknak hála, így a technológiai diverzitás is fennmaradhat az autóiparban.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!